PMK
Czołowy armator luksusowych wycieczkowców, Royal Caribbean Cruises (RCC), zamówił dwa pasażerowce nowej generacji w fińskiej stoczni Meyer Turku. Będą to unikatowe jednostki wyposażone w napęd LNG. Ich dostarczenie do armatora jest planowane na 2022 i 2024 rok.
Dwa statki o tonażu 200 tys. gt powstają w ramach projektu Icon, którego celem jest stworzenie nowej generacji wycieczkowców napędzanych paliwem LNG naszpikowanych innowacjami. Jedną z nich jest użycie ogniw paliwowych w celu generowania prądu.
- Klasa Icon to początek podróży, mającej na celu minimalizacją wpływu żeglugi wycieczkowej na środowisko – powiedział Richard Fain, prezes RCC.
- Współpraca z Royal Carribean doprowadziła dotychczas do powstania wielu przełomowych jednostek, jak: Oasis, Celebrity Solstice, Quantum oraz Mein Schiff. Cieszymy się, że możemy wspólnie kontynuować ten trend, tym razem wprowadzając LNG do żeglugi wycieczkowej – powiedział Jan Meyer, prezes Meyer Turku. including the many specialized subcontractors is estimated to be larger than 15,000.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym