PMK
Czołowy armator luksusowych wycieczkowców, Royal Caribbean Cruises (RCC), zamówił dwa pasażerowce nowej generacji w fińskiej stoczni Meyer Turku. Będą to unikatowe jednostki wyposażone w napęd LNG. Ich dostarczenie do armatora jest planowane na 2022 i 2024 rok.
Dwa statki o tonażu 200 tys. gt powstają w ramach projektu Icon, którego celem jest stworzenie nowej generacji wycieczkowców napędzanych paliwem LNG naszpikowanych innowacjami. Jedną z nich jest użycie ogniw paliwowych w celu generowania prądu.
- Klasa Icon to początek podróży, mającej na celu minimalizacją wpływu żeglugi wycieczkowej na środowisko – powiedział Richard Fain, prezes RCC.
- Współpraca z Royal Carribean doprowadziła dotychczas do powstania wielu przełomowych jednostek, jak: Oasis, Celebrity Solstice, Quantum oraz Mein Schiff. Cieszymy się, że możemy wspólnie kontynuować ten trend, tym razem wprowadzając LNG do żeglugi wycieczkowej – powiedział Jan Meyer, prezes Meyer Turku. including the many specialized subcontractors is estimated to be larger than 15,000.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek