pc
Bavaria Yachts ogłosiła upadłość. Wniosek w tej sprawie trafił w piątek do sądu okręgowego w Würzburgu. Stocznia jest europejskim liderem w budowie jachtów i jedną z największych niemieckich stoczni.
Informację o złożeniu wniosku o upadłość potwierdził dla niemieckiej agencji dpa rzecznik prasowy Bavaria Yachts. O losach stoczni zadecyduje teraz sąd. Jej przedstawiciele nie wypowiadają się na temat przyczyn kłopotów finansowych.
Bavaria Yachts, która ma swoją siedzibę w Giebelstadt, zatrudnia obecnie około 600 pracowników. Jak poinformował rzecznik stoczni, wniosek o upadłość nie musi oznaczać zaprzestania działalności, celem firmy jest dalsza budowa jachtów.
Wniosku o upadłość nie złożyła natomiast mieszcząca się w Rochefort we Francji spółka zależna stoczni. Budowa katamaranów odbywa się tam bez zakłóceń.
Stocznia Bavaria Yachts produkcją łodzi zajmuje się od 40 lat. Co ciekawe, zakład w Giebelstadt nie ma dostępu do morza, dlatego wszystkie produkowane tam jachty transportowane są drogą lądową do portów, w których mają zostać zwodowane. Co roku stocznię opuszcza ponad 3 000 jednostek. Oferta firmy to jachty żaglowe, motorowe oraz katamarany. Przez wiele lat ich projektowaniem zajmowało się renomowane biuro projektowe braci Jakopin J&J Design. W 2008 r. stocznia nawiązała współpracę z BMW Designworks oraz Farr Yacht, a w 2013 r. z firmą Design Unlimited.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii