Włoski koncern Eni, wbrew oczekiwaniom niektórych ekspertów, związanych ze spadkiem cen ropy, nie wstrzymuje procesu zagospodarowania pola naftowego Goliat na Morzu Barentsa. W najbliższym czasie platforma wydobywcza Goliat ma opuścić koreańską stocznię.
Część obserwatorów rynku jest zdania, że podmorskie pola naftowe na terytorium Arktyki znajdą się wśród pierwszych wstrzymywanych projektów wydobywczych, jako że koszty zagospodarowania złóż i zapewnienia bezpieczeństwa na dalekiej północy są wyższe niż w innych regionach świata.
Mimo to Norweskie Stowarzyszenie Ropy i Gazu zapewnia, że perspektywy dla tego regionu przedstawiają się optymistycznie.
Włoska firma Eni poinformowała w komunikacie, że platforma wydobywcza przeznaczona na pole Goliat u wybrzeży Finnmarku rozpocznie transport w kierunku Morza Barentsa "w początkach tego roku".
Pierwotny plan Eni zakładał rozpoczęcie wydobycia ropy z tego złoża już jesienią 2013 roku i jest już opóźniony niemal o dwa lata. Jeżeli uda się dotrzymać obecnego harmonogramu, pierwsza ropa z pola Goliat powinna popłynąć w okolicach połowy obecnego roku.
Goliat ma być pierwszym polem naftowym eksploatowanym w norweskiej części Morza Barentsa, a także najdalej wysuniętym na północ (obecnie najdalej na północy zlokalizowane jest rosyjskie pole Prirazłomnyje na Morzu Peczora).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii