ew
Firma DFDS zdecydowała się na zamówienie jeszcze jednego nowego promu z chińskiej stoczni Jinling. Będzie to już piąta z rzędu nowa jednostka budowana przez te zakłady dla duńskiego operatora. Jej dostawa przewidziana jest na rok 2020.
Nowy statek ro-ro ma dokładnie tę samą specyfikę, co cztery zamówione wcześniej promy. Charakteryzują się one przede wszystkim bardzo długą linią ładunkową – aż 6700 metrów - pozwalającą na równoczesny transport nawet 450 naczep.
„Razem z tym nowym promem nasze zamówienie zwiększyło się aż do pięciu promów towarowych, które jeszcze bardziej poprawią efektywność i pozwolą nam obsłużyć oczekiwany wzrost w naszej siatce połączeń w Europie Północnej oraz na Morzu Śródziemnym, a także wspierać handel oraz pomagać naszym klientom rozwijać ich działalność” - powiedział Niels Smedegaard, szef DFDS.
Nowe jednostki pozwolą przewoźnikowi nie tylko zwiększyć możliwości przewozowe, ale również ograniczyć wpływ działalności na środowisko. Wszystko dzięki dużej powierzchni ładunkowej przy zachowaniu podobnych parametrów w zakresie zużycia paliwa, jak w przypadku mniejszych jednostek. Zmniejszy się też koszt transportu w przeliczeniu na jednostkę cargo.
Pięć wspomnianych promów ro-ro do obsługi regularnych połączeń realizowanych przez DFDS to nie jedyna inwestycja we flotę, realizowana obecnie przez przewoźnika. Przed kilkoma miesiącami zamówił one dwa nowe promy typu ro-pax, które będą obsługiwały połączenia na Morzu Bałtyckim (między Kłajpedą a Szwecją i Niemcami) – powstaną one w chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) i zostaną dostarczone w 2021 r. W tym samym roku DFDS otrzyma nowy, wyczarterowany od Stena RoRo prom ro-pax, który będzie obsługiwał połączenia na kanale LaManche.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym