Prawie sto azjatyckich platform wiertniczych typu jack-up obecnie nie pracuje ze względu na niskie ceny ropy. Z tego powodu dochodzi obecnie do przetasowania na rynku offshore, gdyż większe firmy są zmuszone do ostrzejszej konkurencji.
Przykładem może być koncern Keppel Offshore & Marine, który jeszcze w 2013 roku próbował pobić rekord w liczbie wybudowanych w jednym roku platform wiertniczych. Ostatecznie ich liczba stanęła na 21. Obecnie jednak w ich portfelu zamówień znajduje się bardzo mało takich zleceń. Firma została zmuszona więc ciąć koszty i podjąć się kontraktów w bardziej wyspecjalizowanych dziedzinach. Keppel prowadzi budowę przykładowo dwóch jednostek do skraplania LNG.
- Wskutek niskiej ceny ropy rynek offshore będzie się wciąż pogarszać, a rok 2016 zapowiada się na szczyt tego kryzysu. Lepiej będzie dopiero w 2017 roku – przewidywał jednej z shipbrokerów na Offshore Technology Conference w Houston (4-7 maja).
Dowody na kryzys widzimy cały czas. Kolejne firmy pozbywają się platform wiertniczych, głównie tych opartych na systemie dynamicznego pozycjonowania.
- Ale to wszystko to część naszej branży. To nie pierwszy taki cykl wydarzeń – wyjaśniał shipbroker. - Dochodzi więc do przetasowania w całej branży. Firmy takie jak Keppel, zamiast cieszyć się statusem lidera, muszą po raz kolejny ostro konkurować pod względem kosztów, marketingu i wydajności. Nowi „królowie rynku” wyłonią się dopiero za 2-3 lata.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii