PMK
Producent łodzi, All American Marine (AAM), otrzymał kontrakt na wykonanie aluminiowej konstrukcji i wyposażenia 84-osobowego statku o napędzie elektrycznym o zerowej emisji, napędzanego wodorem, który będzie działał w rejonie Zatoki Kalifornijskiej.
Przed przeniesieniem do AAM projekt rozpoczął się w stoczni Bay Ship & Yacht w Alameda w Kalifornii, gdzie zbudowano aluminiowy kadłub i nadbudówkę.
Jest to pierwszy statek napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi w USA, stanowiący znaczący krok w przejściu przemysłu morskiego do zrównoważonej przyszłości. E-prom jest opracowywany, aby zademonstrować drogę do komercjalizacji technologii wodorowych ogniw paliwowych o zerowej emisji.
- Wierzymy, że wodorowe ogniwa paliwowe okażą się solidną alternatywą dla konwencjonalnych technologii układu napędowego - powiedział Matt Mullett, prezes i dyrektor generalny AAM.
Kontrakt na rzecz AAM złożyła SW / TCH Maritime, platforma inwestycji, której celem jest budowa pierwszej floty zeroemisyjnych statków morskich w Ameryce Północnej. Platforma stara się współpracować z istniejącymi operatorami promów w całym kraju, aby zapewnić kapitał na przyspieszenie przejścia do zerowej emisji, wykorzystując znaczące doświadczenie z budowy tego e-promu. Ten projekt jest również częściowo finansowany z dotacji w wysokości 3 milionów USD otrzymanej od California Air Resources Board.
Golden Gate Zero Emission Marine jest dostawcą pakietu wodorowych ogniw paliwowych, a także służy jako konsultant techniczny i regulacyjny przy projekcie. Statek wykorzysta pokładowy zestaw ogniw paliwowych ułożonych w kompaktowe stosy, podobne do stojaków na baterie, co pozwala na efektywne wykorzystanie przestrzeni na pokładzie.
Ogniwa paliwowe zamieniają wodór w elektryczność, wtryskując wodór z jednej strony i dostarczając sprężone powietrze z drugiej strony membrany. Magazyn wodoru jest podłączony do układu napędowego ogniwa paliwowego, wytwarzając energię elektryczną do napędzania silników i obracając podwójne wirniki o stałym skoku. Systemy ogniw paliwowych zapewniają taką samą elastyczność operacyjną jak olej napędowy przy zerowej emisji i mniejszej konserwacji, wyjaśnił AAM.
E-prom SW / TCH z San Francisco będzie działać jako okręt flagowy dla swojej floty. Firma projektuje także całkowicie elektryczny prom, który planuje wystartować na wodach Nowego Jorku po sprawdzeniu koncepcji w San Francisco.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu