• <
kongsberg_mega_2020

All American Marine zbuduje pierwszą w USA jednostkę napędzaną wodorowymi ogniwami paliwowymi

Strona główna Stocznie, offshore All American Marine zbuduje pierwszą w USA jednostkę napędzaną wodorowymi ogniwami paliwowymi
All American Marine zbuduje pierwszą w USA jednostkę napędzaną wodorowymi ogniwami paliwowymi - GospodarkaMorska.pl

PMK

31.03.2020 Źródło: własne

Producent łodzi, All American Marine (AAM), otrzymał kontrakt na wykonanie aluminiowej konstrukcji i wyposażenia 84-osobowego statku o napędzie elektrycznym o zerowej emisji, napędzanego wodorem, który będzie działał w rejonie Zatoki Kalifornijskiej.

Przed przeniesieniem do AAM projekt rozpoczął się w stoczni Bay Ship & Yacht w Alameda w Kalifornii, gdzie zbudowano aluminiowy kadłub i nadbudówkę.

Jest to pierwszy statek napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi w USA, stanowiący znaczący krok w przejściu przemysłu morskiego do zrównoważonej przyszłości. E-prom jest opracowywany, aby zademonstrować drogę do komercjalizacji technologii wodorowych ogniw paliwowych o zerowej emisji.

- Wierzymy, że wodorowe ogniwa paliwowe okażą się solidną alternatywą dla konwencjonalnych technologii układu napędowego - powiedział Matt Mullett, prezes i dyrektor generalny AAM.

Kontrakt na rzecz AAM złożyła SW / TCH Maritime, platforma inwestycji, której celem jest budowa pierwszej floty zeroemisyjnych statków morskich w Ameryce Północnej. Platforma stara się współpracować z istniejącymi operatorami promów w całym kraju, aby zapewnić kapitał na przyspieszenie przejścia do zerowej emisji, wykorzystując znaczące doświadczenie z budowy tego e-promu. Ten projekt jest również częściowo finansowany z dotacji w wysokości 3 milionów USD otrzymanej od California Air Resources Board.

Golden Gate Zero Emission Marine jest dostawcą pakietu wodorowych ogniw paliwowych, a także służy jako konsultant techniczny i regulacyjny przy projekcie. Statek wykorzysta pokładowy zestaw ogniw paliwowych ułożonych w kompaktowe stosy, podobne do stojaków na baterie, co pozwala na efektywne wykorzystanie przestrzeni na pokładzie.

Ogniwa paliwowe zamieniają wodór w elektryczność, wtryskując wodór z jednej strony i dostarczając sprężone powietrze z drugiej strony membrany. Magazyn wodoru jest podłączony do układu napędowego ogniwa paliwowego, wytwarzając energię elektryczną do napędzania silników i obracając podwójne wirniki o stałym skoku. Systemy ogniw paliwowych zapewniają taką samą elastyczność operacyjną jak olej napędowy przy zerowej emisji i mniejszej konserwacji, wyjaśnił AAM.

E-prom SW / TCH z San Francisco będzie działać jako okręt flagowy dla swojej floty. Firma projektuje także całkowicie elektryczny prom, który planuje wystartować na wodach Nowego Jorku po sprawdzeniu koncepcji w San Francisco.

Źródło:
własne
wartsila_390x100_2020
 Ropa brent 41,49 $ baryłka  -3,71% 16:58
 Cyna 18170,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Cynk 2512,00 $ tona 1,87% 18 wrz
 Aluminium 1745,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Pallad 2272,00 $ uncja  -4,64% 16:58
 Platyna 873,30 $ uncja  -6,34% 16:58
 Srebro 24,61 $ uncja  -8,75% 16:58
 Złoto 1901,70 $ uncja  -2,86% 16:58

Dziękujemy za wysłane grafiki.