Agencja Rozwoju Przemysłu chce przejąć kontrolę nad spółką GSG Service. Zgłosiła już wniosek o zgodę na to do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. GSG Service wchodzi w skład większościowego udziałowca Stoczni Gdańsk - grupy Gdańsk Shipyard Group.
GSG Service zajmuje się utrzymaniem ruchu, transportem, administracją na rzecz innych spółek z Grupy GSG. ARP przejęła już kontrolę nad inną spółką z tego konsorcjum – GSG Towers. Posiada w niej 50 proc. udziałów.
Obecnie produkcja w Gdańsk Shipyard Group idzie pełną parą. Stocznia Gdańsk i GSG Towers chcą do końca tego roku zatrudnić 100 osób, a do połowy 2016 r. następne 150. Specjaliści mogą liczyć na dobre stawki godzinowe, możliwość wyboru formy współpracy i intensywny program wspierający podwyższanie kwalifikacji.
GSG Towers to obecnie najszybciej rozwijająca się spółka ze stoczniowej grupy. Dzięki podpisaniu umowy z Agencją Rozwoju Przemysłu, sprzedaży części stoczniowych terenów Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, a przede wszystkim kolejnym inwestycjom w technologię i infrastrukturę, spółka szybko zwiększa produkcję i zatrudnia nowych pracowników.
- Zwiększamy produkcję wież wiatrowych z 14 do 28 miesięcznie. Obecnie pracuje u nas około 1000 osób, do końca roku chcemy powiększyć zespół o 100 pracowników, a w przyszłym o kolejne 150 – powiedział prezes zarządu Stoczni Gdańsk S.A. Jarosław Łasiński.
Prezes dodał, że spółka ma w 90 proc. wypełniony portfel zamówień. Do wykonania jest 125 wież czyli 500 sekcji do końca roku. Głównymi jej klientami są globalni gracze na rynku energetyki wiatrowej Vestas i Alstom.
Najbardziej poszukiwani są monterzy, spawacze, traserzy, kowale, operatorzy słupowysięgników i palników plazmowych. Im wszystkim obie spółki oferują konkurencyjne stawki godzinowe. Zainteresowani mogą też wybierać w formach współpracy: może to być umowa o pracę albo umowa między firmą, a podmiotem prowadzącym własną działalność gospodarczą. Stocznia Gdańsk specjalizuje się w tej chwili głównie w zautomatyzowanej prefabrykacji konstrukcji stalowych stąd zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników, ale także takich, którzy szybko mogą podwyższyć kwalifikacje.
Do ważnych atutów Grupy Stoczni Gdańsk należy także oferta szkoleniowa. Każdy z nowo przyjętych może w ramach firmy podwyższać kwalifikacje i zdobywać nowe uprawnienia oraz certyfikaty. Wyższe kwalifikacje pociągają za sobą lepsze wynagrodzenie w przyszłości i silniejszą pozycję na rynku pracy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów