ew
Poszukując nowej niszy na rynku, Tajwan stworzył projekt rozwoju inteligentnych miast, który może stać się produktem eksportowym wyspy. Patrolujące ulice inteligentne radiowozy czy zaawansowane systemy reagowania kryzysowego to niektóre elementy tajwańskiego smart city.
Projekt inteligentnych miast autorstwa tajwańskiej Agencji Rozwoju Azjatyckiej Doliny Krzemowej (ASVDA) jest obecnie wdrażany w ośmiu miastach Tajwanu, a liczba ta będzie stopniowo wzrastać - twierdzi przedstawicielka ASVDA Vivian Huang.
Zdaniem ASVDA najbardziej inteligentnym miastem wyspy jest leżące na zachodzie Tajwanu Jiayi. W 2017 roku liczące ok. 270 tys. mieszkańców Jiayi weszło w top-7 najinteligentniejszych miast świata według organizacji Intelligent Community Forum.
Wśród rozwiązań wdrażanych w tajwańskich smart miastach są m.in. inteligentne stacje kolejowe. Na stacjach zainstalowane są zaawansowane systemy ewakuacji, które przykuwają uwagę dwukrotnie większej liczby ludzi, a także inteligentne systemy klimatyzacji i oświetlenia, monitoringu czy parkowania.
Na ulicach Jiayi można zobaczyć iPatrol Car - policyjny radiowóz wyposażony w bezprzewodowy inteligentny system nagrywania. Radiowozy mogą w czasie rzeczywistym przesyłać obraz z patrolowanych ulic na posterunki, co pozwala na szybką reakcję służb. W Jiayi działa też całodobowy system monitoringu online czy całodobowy monitoring stanu zanieczyszczenia powietrza.
Ze względu na wysokie zagrożenie wystąpienia trzęsienia ziemi czy tajfunów tajwańskie inteligentne miasta posiadają zaawansowane systemy reagowania kryzysowego. Na szybszą i bardziej efektywną reakcję ratowników pozwala m.in. wykorzystywanie systemu informacji geograficznej (ang. GIS).
W leżącym w zachodniej części Tajwanu Taizhong panele słoneczne na powierzchni 10 tys. metrów kwadratowych służą za dach parkingu oraz zapewniają obiektowi samowystarczalność energetyczną, a w uznawanym za najmłodsze miasto Tajwanu Xinzhu funkcjonuje system inteligentnego oświetlenia ulicznego, pozwalający na znaczne oszczędzanie energii.
ASVDA chce eksportować do innych państw pełne rozwiązania dotyczące rozwoju inteligentnych miast, transportu czy ochrony zdrowia. W projekt zaangażowanych jest ok. 400 tajwańskich firm z branży IT. Przedsiębiorstwa te przedstawiają oferty, które następnie są analizowane przez agencję. ASVDA wybiera najlepsze rozwiązania, które później wdraża w wybranych miastach.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych