ew
Tylko do 31 marca 2018 r. płatnicy składek mają czas na złożenie dokumentu ZUS ZSWA, czyli zgłoszenie danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze za rok 2017.
Zgłoszenie musza przekazać ci płatnicy, którzy mają obowiązek prowadzenia ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze oraz opłacania za tych pracowników składek na Fundusz Emerytur Pomostowych.
Poza danymi indentyfikacyjnymi płatnika składek oraz osoby wykonującej pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze zgłoszenie powinno wskazywać kod rodzaju pracy kwalifikowanej, okres świadczenia tej pracy oraz wymiar czasu pracy, w ramach którego taka praca była świadczona. Na podstawie tego zgłoszenia ZUS otrzymuje informacje o okresach tzw. pracy szczególnej uprawniających do emerytury pomostowej. Za okres objęty zgłoszeniem pracodawca nie musi już wystawiać dodatkowych zaświadczeń.
Zasadniczo zgłoszenia danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze są dokonywane raz w roku, do końca marca każdego roku kalendarzowego za rok poprzedni. Wyjątkiem jest sytuacja, w której pracownik składa wniosek o emeryturę pomostową. W takim przypadku zgłoszenie danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze powinno został złożone w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad wypełnienia dokumentu ZUS ZSWA można znaleźć w poradniku "Zgłoszenie / korekta danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze" dostępnym w placówkach ZUS i na stronie www.zus.pl
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych