pc
Chcemy wspierać polskich czempionów, ponieważ w ślad za największymi firmami na rynkach zagranicznych mogą zaistnieć mniejsze przedsiębiorstwa - mówił w poniedziałek wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki podczas debaty "Czas na patriotyzm gospodarczy".
Morawiecki powiedział, że od czasów Kompanii Wschodnioindyjskiej, która realizowała interesy korony brytyjskiej, zasadniczą rolę odgrywają wielkie, międzynarodowe firmy będące forpocztą w przedstawianiu sukcesów i realizacji celów gospodarczych każdego z państw.
"Dla mnie duże firmy, bardzo duże również (...), które mają status na tyle rozwinięty, że mogą zagranicę ekspandować są absolutnie kluczowe dla rozwoju gospodarczego, ponieważ one przez podniesienie skali swojego działania (...) zakresu, tylko dzięki temu mogą dokonywać tej międzynarodowej ekspansji i torować drogę mniejszym" - powiedział.
Zaznaczył, że mała firma nie wejdzie do Chin. Z badań widać bardzo wyraźnie, że tylko w ślad za większymi firmami małe firmy mogą mocniej zaistnieć na innych rynkach. "Więc rola (...) czempionów, takich wielkich jak Orlen, ale i czempionów trochę mniejszych, jest ogromna" - powiedział.
"Chcemy je wspierać, tak jak świat zachodni i wschodni wspiera swoich" - zapowiedział. Zaznaczył, że nie chodzi o budowanie czeboli, ale wspieranie swoich przedsiębiorstw.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych