pc/MGMiŻŚ
W Bukareszcie w dniach 21-22 maja 2019 r.odbyła się ministerialna konferencja wodna na temat stanu implementacji dyrektyw wodnych. Wydarzenie było poprzedzone nieformalnym spotkaniem ministrów państw członkowskich ds. środowiska i klimatu.
Podczas konferencji przedstawiono i przedyskutowano kwestie związane ze zmianami zachodzącymi w ustawodawstwie w zakresie polityki wodnej w poszczególnych państwach członkowskich UE oraz omówiono poprawność działania prawa w zakresie gospodarki wodnej i wyniki oceny wdrażania dyrektywy ściekowej. Zostały również zaprezentowane wyzwania i dobre praktyki związane z procesem implementacji dyrektyw wodnych, a także możliwość osiągnięcia dobrego stanu ekologicznego wód morskich i oceanicznych.
Strona Polska była reprezentowana przez panią Małgorzatę Bogucką-Szymalską, zastępcę dyrektora w Departamencie Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej MGMiŻŚ oraz panią Joannę Kopczyńską, zastępcę prezesa ds. zarządzania środowiskiem wodnym w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie i jednocześnie pełniącą funkcję dyrektora wodnego i morskiego.
W sesji wysokiego szczebla pn. przedstawienie ogólnych zmian zachodzących w ustawodawstwie w zakresie polityki wodnej, pani Małgorzata Bogucka-Szymalska przedstawiła zmiany dotyczące polityki wodnej wprowadzone w poprzednim roku w Polsce oraz priorytetowe działania realizowane w naszym kraju w zakresie gospodarki wodnej.
Z dużym zainteresowaniem i uznaniem uczestników konferencji, w tym przedstawicieli KE i Banku Światowego spotkała się prezentacja pani Joanny Kopczyńskiej, wygłoszonej w sesji poświęconej dyskusji na temat wyzwań i dobrych praktyk związanych z procesem implementacji dyrektyw wodnych. Pani prezes zaprezentowała cele i zakres projektu Przywrócenie ciągłości ekologicznej i realizacja działań poprawiających funkcjonowanie korytarza swobodnej migracji rzeki Biała Tarnowska.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych