pc/ZMPG
W siedzibie Agencji Rozwoju Pomorza w środę odbyło się spotkanie przygotowane przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
OECD na zlecenie Ministerstwa Rozwoju prowadzi badania i analizy dotyczące „Stymulowania regionalnych nowopowstających gałęzi gospodarki poprzez rozwój przedsiębiorczości oraz MŚP”. Program obejmuje doradztwo dla rządów i społeczności w zakresie dostosowywania się do zmian ekonomicznych. Jego misją jest stworzenie nowych miejsc pracy poprzez wdrożenie bardziej efektywnych polityk, innowacyjnych praktyk oraz zintegrowanych strategii na poziomie lokalnym.
Grupa przedstawicieli OECD w skład której wchodzili: prof. Tim Vorley- Sheffield University, prof. Fumi Kitagawa -University of Edinburgh, prof. Max-Peter Menzel- Bayreuth University i Sandra Hannig -OECD oraz Jonathan Potter- OECD spotkała się z przedstawicielami uczelni wyższych i innych instytucji naukowych oraz dużych przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w regionie. W trakcie spotkania głos zabrała Beata Szymanowska -pełnomocnik Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. do spraw Wdrażania Nowych Technologii, która m.in. podkreśliła, iż działania Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dotyczą nie tylko obszaru inwestycyjnego, ale także obszaru innowacji, będącego istotnym czynnikiem podnoszącym poziom konkurencyjności portu. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. aktywnie wspiera liczne inicjatywy podnoszące konkurencyjność podmiotów działających w regionie. Inicjatywy dotyczą między innymi wdrażania nowych technologii w porcie gdyńskim przy współudziale zewnętrznych podmiotów gospodarczych. ZMPG S.A. realizuje obecnie projekty w obszarze B+R z innymi podmiotami, w tym z nowo założonymi przedsiębiorstwami Startup.
Efektem spotkania w Agencji Rozwoju Pomorza będzie przedstawienie Ogólnego Raportu przez Grupę przedstawicieli OECD, w którym omówiony zostanie również poziom prac przy wdrożeniu Inteligentnych Specjalizacji Pomorza.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi