pc/ZMPG
W siedzibie Agencji Rozwoju Pomorza w środę odbyło się spotkanie przygotowane przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
OECD na zlecenie Ministerstwa Rozwoju prowadzi badania i analizy dotyczące „Stymulowania regionalnych nowopowstających gałęzi gospodarki poprzez rozwój przedsiębiorczości oraz MŚP”. Program obejmuje doradztwo dla rządów i społeczności w zakresie dostosowywania się do zmian ekonomicznych. Jego misją jest stworzenie nowych miejsc pracy poprzez wdrożenie bardziej efektywnych polityk, innowacyjnych praktyk oraz zintegrowanych strategii na poziomie lokalnym.
Grupa przedstawicieli OECD w skład której wchodzili: prof. Tim Vorley- Sheffield University, prof. Fumi Kitagawa -University of Edinburgh, prof. Max-Peter Menzel- Bayreuth University i Sandra Hannig -OECD oraz Jonathan Potter- OECD spotkała się z przedstawicielami uczelni wyższych i innych instytucji naukowych oraz dużych przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w regionie. W trakcie spotkania głos zabrała Beata Szymanowska -pełnomocnik Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. do spraw Wdrażania Nowych Technologii, która m.in. podkreśliła, iż działania Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dotyczą nie tylko obszaru inwestycyjnego, ale także obszaru innowacji, będącego istotnym czynnikiem podnoszącym poziom konkurencyjności portu. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. aktywnie wspiera liczne inicjatywy podnoszące konkurencyjność podmiotów działających w regionie. Inicjatywy dotyczą między innymi wdrażania nowych technologii w porcie gdyńskim przy współudziale zewnętrznych podmiotów gospodarczych. ZMPG S.A. realizuje obecnie projekty w obszarze B+R z innymi podmiotami, w tym z nowo założonymi przedsiębiorstwami Startup.
Efektem spotkania w Agencji Rozwoju Pomorza będzie przedstawienie Ogólnego Raportu przez Grupę przedstawicieli OECD, w którym omówiony zostanie również poziom prac przy wdrożeniu Inteligentnych Specjalizacji Pomorza.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych