- Rok 2015 jest szczególnym dla polskiej gospodarki morskiej. Rada Ministrów przyjęła Politykę morską Rzeczypospolitej Polskiej do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) - pierwszy od wielu lat dokument w sposób kompleksowy odnoszący się do wszystkich spraw związanych z morzem - mówiła wiceminister Dorota Pyć podczas „Dni Polskiej Logistyki” 30 czerwca 2015 r. w Pradze.
Celem spotkania, które odbyło się w ramach Dni Morza, była prezentacja oferty polskich portów kierowanej na rynek czeski oraz pogłębienie współpracy biznesowej pomiędzy polskimi i czeskimi przedsiębiorcami branży transportowej.
- Poprawa konkurencyjności polskich portów na bałtyckim i europejskim rynku usług portowych to priorytet Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Inwestycje w infrastrukturę portową oraz poprawę dostępu do portów od strony morza i lądu przyciągają do polskich portów morskich przedsiębiorców, którzy inwestują w modernizację i budowę nowych terminali oraz armatorów i firmy transportowe - mówiła D. Pyć.
W swoim przemówieniu wiceminister podsumowała efekty ostatnich działań oraz przedstawiła plany inwestycyjne. W nowej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 Polska zamierza skorzystać z możliwości uzyskania wsparcia rozwoju infrastruktury portów morskich przez dofinansowanie realizacji inwestycji ze środków Funduszu Spójności oraz Funduszu Łącząc Europę (CEF). Pozwoli to na realizację 28 projektów o wartości ok. 7,5 mld zł. Inwestycje będą obejmowały poprawę infrastruktury dostępu do portu od strony morza i lądu oraz modernizację infrastruktury portowej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych