Komisja ds. konkurencyjnego wyboru podmiotów prawnych zajmujących się sprzedażą zajętych aktywów wybrała Troostwijk Auctions jako sprzedawcę jachtu Royal Romance, należącego wcześniej do rosyjskiego oligarchy Wiktora Medwedczuka. Jednostka została w ubiegłym roku zarekwirowana w chorwackim porcie i przekazana ukraińskiemu rządowi.
Jak poinformowała komisja, zgodnie z wynikami posiedzenia, Troostwijk Auctions z Holandii został zwycięzcą konkursu podmiotów prawnych zajmujących się sprzedażą zajętych aktywów w celu zorganizowania sprzedaży zajętego składnika aktywów na aukcjach i podjęcia środków niezbędnych do sprzedaży aktywów. W tym przypadku chodzi o zbudowany w 2015 roku superjacht Royal Romanne (IMO: 1012268). Jacht został zajęty w Rijece w Chorwacji w związku z sankcjami nałożonymi na Medwedczuka (prywatnie przyjaciela Putina) przez Unię Europejską.
Troostwijk Auctions to firma z Holandii założona w 2015 roku. Specjalizuje się w sprzedaży jachtów i innego sprzętu oraz posiada pięć biur na całym świecie. Globalny zasięg geograficzny jej działania obejmuje 175 krajów.
Jak podała Agencja Odzyskiwania i Zarządzania Aktywami (Агентство з розшуку та менеджменту активів або, АРМА), w ciągu kolejnych pięciu dni ma otrzymać propozycję zawarcia stosownej umowy. W innym przypadku lub odmowy świadczenia usług może zostać wybrany drugi oferent, Boathouse Auctions z USA.
Przypomnijmy, że w listopadzie ub. r. na pokład Royal Romance oficjalnie wkroczyła chorwacka policja i funkcjonariusze FBI w oparciu o nakaz przeszukania wydany przez sąd, który następnie zdecydował o przeniesieniu prawa własności jednostki na rząd Ukrainy. Ponad 92-metrowy superjacht ma zostać zlicytowany, a jest wyceniany nawet na 200 mln dolarów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych