Prezes Rady Ministrów powołał jeden z najistotniejszych organów
pomocnych w rozwoju polskiego offshore - Komitet Sterujący dla terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Porcie Gdańsk.
Jest to kamień milowy w drodze do transformacji energetycznej kraju.
Do
zadań komitetu należy monitorowanie działań podmiotów zaangażowanych w
proces budowy terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych oraz
opracowywanie propozycji działań w zakresie budowy terminala
instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w morskim Porcie Gdańsk.
W
skład komitetu wchodzi m.in. przewodniczący komitetu – sekretarz stanu
wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej,
dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, generalny dyrektor Ochrony
Środowiska, wojewoda pomorski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów oraz przedstawiciele ministerstw do spraw: aktywów
państwowych, klimatu, rozwoju regionalnego, rybołówstwa, środowiska oraz
spraw wewnętrznych.
Zarząd spółki Zarząd Morskiego Portu Gdańsk
Spółka Akcyjna - ZMPG S.A. - będzie uczestniczyć w pracach komitetu.
W pracach komitetu będą
uczestniczyć również powołane jednostki doradcze - organy, organizacje
lub przedsiębiorcy, a także specjaliści i eksperci, oraz konsorcjum
naukowe „Nauka dla morza”, których wiedza i doświadczenie mogą być
wykorzystane w realizacji zadań związanych z rozwojem polskiego
offshore.
Po zakończeniu prac i oddaniu terminala instalacyjnego
dla morskich farm wiatrowych w morskim Porcie Gdańsk do użytkowania komitet został, zobligowany do przedstawienia Radzie Ministrów
sprawozdania końcowego z realizacji.
Pełna treść rozporządzenia dostępna tutaj: dziennikustaw.gov.p
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych