• <
PZT_1100x200_gif_2020

Volvo Trucks przedstawia autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Volvo Trucks przedstawia autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem
Volvo Trucks przedstawia autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem - GospodarkaMorska.pl

ew/Volvo Trucks

18.06.2019 Źródło: własne

Elektryczny, połączony z siecią i autonomiczny pojazd Volvo Trucks Vera wejdzie w skład zintegrowanego rozwiązania do transportu towarów z centrum logistycznego do terminalu portowego w Göteborgu, w Szwecji. Zadanie to jest wynikiem nowo nawiązanej współpracy pomiędzy Volvo Trucks i DFDS, przedsiębiorstwem działającym w branży transportu morskiego i logistyki.


Vera z kontenerem w porcie

Autonomiczny i elektryczny pojazd Volvo Trucks Vera jest gotowy do pierwszego zadania: transportu towarów w ramach powtarzalnego i połączonego z siecią procesu z centrum logistycznego DFDS do terminalu portowego. Nowo nawiązana współpraca jest pierwszym krokiem do zastosowania Very do rzeczywistych operacji transportowych i rozwoju jej możliwości wykonywania podobnych zadań.

Celem współpracy jest zastosowanie Very w rzeczywistych zadaniach, co umożliwi stworzenie połączonego z siecią systemu ciągłego przepływu towarów z centrum logistycznego DFDS do portowego terminalu i dalszej dystrybucji na całym świecie.

W 2018 r. Volvo Trucks zaprezentowało swoje pierwsze elektryczne, połączone z siecią i autonomiczne rozwiązanie zaprojektowane pod kątem wykonywania powtarzalnych zadań w centrach logistyki, fabrykach i portach. Pojazd Vera jest odpowiedni do precyzyjnego transportowania dużych ładunków na krótkich dystansach.

„Teraz mamy szansę wdrożenia Very w idealnych warunkach i dalszego rozwijania jej możliwości do wykonywania podobnych operacji” – mówi Mikael Karlsson, wiceprezes ds. rozwiązań autonomicznych w Volvo Trucks.


Vera przewozi kontener na drodze publicznej w Göteborgu

Celem jest wdrożenie połączonego z siecią systemu składającego się z kilku pojazdów Vera monitorowanych przez wieżę kontrolną. Chodzi o umożliwienie płynnego i ciągłego przepływu towarów, stanowiącego odpowiedź na potrzeby większej efektywności, elastyczności i zrównoważonego rozwoju. Współpraca z DFDS jest pierwszym krokiem na drodze do zastosowania Very w rzeczywistych zadaniach transportowych wykonywanych na wcześniej wyznaczonych drogach publicznych w obszarze przemysłowym.  

„Chcemy znaleźć się w czołówce połączonego z siecią i autonomicznego transportu. Ta współpraca pozwoli nam stworzyć efektywne, elastyczne i ekologiczne długoterminowe rozwiązanie do przyjmowania pojazdów autonomicznych na naszym terenie, co będzie z korzyścią dla naszych klientów, środowiska i działalności” – mówi Torben Carlsen, prezes i dyrektor naczelny DFDS.

Zanim autonomiczne rozwiązanie transportowe stanie się w pełni funkcjonalne, będzie nadal rozwijane pod względem technologicznym, zarządzania operacjami i dostosowań infrastruktury. Zostaną także podjęte konieczne środki ostrożności, aby spełnić społeczne wymagania dotyczące bezpiecznej drogi do transportu autonomicznego.

W miarę gromadzenia doświadczeń przez Volvo Trucks coraz bardziej możliwe staje się wykorzystanie Very w podobnych zastosowaniach, jako uzupełnienia obecnych rozwiązań transportowych.

„Transport autonomiczny o niskim poziomie hałasu i braku emisji spalin odegra w przyszłości ważną rolę w logistyce i będzie korzystny zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczeństwa. Uważamy tę współpracę za ważny początek i chcemy stymulować postęp w tej dziedzinie. Prędkość Very może być ograniczona, ale nasza nie. Testy już się rozpoczęły i zamierzamy wdrożyć to rozwiązanie w najbliższych latach” – dodaje Mikael Karlsson.

Fakty:

- Zadanie polega na przetransportowaniu kontenerów z centrum logistycznego DFDS w Göteborgu do portowego terminalu zgodnie z potrzebami.
- System autonomiczny jest monitorowany przez operatora w wieży kontrolnej odpowiadającego także za transport.
- Rozwiązanie jest przygotowane do wykonywania powtarzalnych przejazdów z prędkością 40 km/h.
- Dostosowania infrastruktury wchodzą w zakres implementacji całego systemu transportowego, włącznie z automatycznymi bramami na terminalach.
- Volvo Trucks i DFDS są głównymi partnerami, ale w przeprowadzeniu pierwszego zadania Very uczestniczą także inne podmioty.
- DFDS oferuje usługi promowe i transportowe w Europie i Turcji, a roczne przychody firmy wynoszą ok. 17 mld DKK. Firma zatrudnia 8000 pracowników na statkach i w biurach w 20 krajach. DFDS ma siedzibę w Kopenhadze i jest notowana na giełdzie NASDAQ w Kopenhadze.
- Inicjatywa jest realizowana przy wsparciu szwedzkiej agencji ds. innowacji Vinnova, szwedzkiego Urzędu Transportowego i szwedzkiej Agencji ds. Energii w ramach strategicznego programu FFI poświęconego badaniu pojazdów i innowacjom.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.