ew
Jak poinformowało Radio Szczecin, odbywają się rozmowy w sprawie wyłonienia operatora, który zbuduje głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu. Prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin - Świnoujście Krzysztof Urbaś powiedział na antenie RS, że trwa faza kompletowania niezbędnej dokumentacji.
Jak przyznał w rozmowie z Radiem Szczecin minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Marek Gróbarczyk: "Część inwestycji będzie musiał sfinansować rząd - przyznaje minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. - Najistotniejsze jest to, że rząd na pewno musi wybudować podejście od strony wody, czyli tor żeglugowy. I tu bardzo dobra informacja. Największe kontenerowce mają głębokość zanurzenia 11-12 metrów, a więc pogłębienie toru nie będzie tak kosztowne, jak się obawialiśmy. Koszty są bardzo racjonalne i myślę, że jak najbardziej do udźwignięcia przez rząd."
Nowy port ma powstać na wschód od terminala gazu skroplonego. Więcej na ten temat TUTAJ
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny