ew/RZGW Gdańsk
W piątek, 15 listopada została podpisana umowa na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Przebudowa stopnia wodnego Przegalina na rzece Martwa Wisła”.
Oznacza to, że został powołany Inżynier Kontraktu dla tej inwestycji. Do zakresu zespołu Inżyniera kontraktu będzie należało wykonanie nadzoru inwestorskiego z zakresu branży hydrotechnicznej, ogólnobudowlanej, drogowej, konserwatorskiej, mechanicznej, automatyki, instalacji sanitarnych i elektrycznych w toku realizacji Kontraktu.
W ramach tego nadzoru Inżynier Kontraktu będzie reprezentował interesy Wód Polskich wobec wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego. Będzie nadzorował wszystkie wymienione branże, zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, projektem wykonawczym, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, prawem budowlanym, innymi obowiązującymi przepisami, normami branżowymi i zasadami wiedzy technicznej oraz wskazówkami i polecaniami Zamawiającego, ze szczególnym uwzględnieniem kontroli jakości wykonywanych robót.
Wykonawcą jest konsorcjum składające z się z przedsiębiorstw:
1. Biuro Nadzoru Budowlanego EUROBAU oraz
2. DIPRO Budownictwo
Wartość umowy to 538 740,00 zł
„Przebudowa stopnia wodnego Przegalina na rzece Martwa Wisła” jest zadaniem realizowanym w ramach projektu „Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław – Etap II – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku”, współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIŚ), Priorytet II „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu”, Działanie 2.1 „Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska”
Wykonawcą całej inwestycji jest firma STRABAG Sp. z o.o., a jej wartość wynosi 61 983 763,42 zł.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody