• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Przekop Mierzei: Wybór NDI i Besix zgodny z prawem

pc

17.09.2019 03:35 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Przekop Mierzei: Wybór NDI i Besix zgodny z prawem
Przekop Mierzei: Wybór NDI i Besix zgodny z prawem - GospodarkaMorska.pl

Krajowa Izba Odwoławcza potwierdziła, że wybór oferty  NDI i Besix - polsko-belgijskiego konsorcjum był zgodny z prawem. NDI wraz z Besix będą wykonawcami inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską część I” na rzecz Urzędu Morskiego w Gdyni.

Przypomnijmy, że grupa NDI w konsorcjum z Besixem złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę. Polsko-belgijskie konsorcjum zaoferowało wykonanie prac za 992 mln 271 tys.

Przetarg obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym. Kanał żeglugowy ma mieć 1 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 metrów, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Polska grupa NDI wraz z Belgami prowadziła kilka inwestycji na terenie Polski: Centrum Finansowe Puławska, Siedzibę ING Banku Śląskiego/Chorzowska 50 w Katowicach, Sheraton Hotel w Krakowie, Sheraton Hotel w Poznaniu, a także przede wszystkim Terminal Kontenerowy DCT 2 – czyli projekt hydrotechniczny.  Co istotne Besix to firma o globalnym zasięgu, specjalizująca się właśnie w projektach hydrotechnicznych.

– Od dawna przygotowaliśmy się do tego, by wspólnie z Besixem podjąć kolejny projekt z zakresu hydrotechniki. Wspólnie pracowaliśmy przy budowie terminala DCT, ale współpraca sięga już 25 lat. Budowa przekopu przez Mierzeję Wiślana to unikalny projekt, bo zadań z zakresu hydrotechniki nie ma w naszym kraju aż tak wielu. Teraz przygotowujemy się już logistycznie do podpisania umowy i realizacji inwestycji – powiedziała Prezes Zarządu NDI Małgorzata Winiarek Gajewska

Inwestycja ma powstać w ciągu 32 miesięcy od daty podpisania umowy, zaś podetap zamówienia polegający na wykonaniu Sztucznej Wyspy z odbiorem i przekazaniem do Użytkowania gotowego pola refulacyjnego należy wykonać w terminie 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.