PMK
Holenderski Port Rotterdam przeładował 240,7 mln ton towarów w pierwszej połowie 2019 roku, co jest nowym rekordem obiektu. Stanowi to 3,4 procentowy wzrost w porównaniu z pierwszą połową 2018 roku.
Strategiczne dla portu przeładunki kontenerów wzrosły o 4,8 proc., co również stanowiło rekord obiektu. To zasługa większego importu i transshipmentu. O 2,8 proc. i 94 proc. wzrosły kolejno przeładunki ropy i gazu LNG. Spadek za to zanotowano w przeładunkach olejów mineralnych (-5,8 proc.) i produktów rolnych (-7,2 proc.).
Przychody portu wzrosły w tym czasie o 4 proc., do 357,8 mln euro, podczas gdy wydatki operacyjne wzrosły o 3,6 proc., do 128,4 mln euro.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy poczyniono w Porcie Rotterdam znaczne postępy w dziedzinie transformacji energetycznej. Niedawno przedstawiono studium wykonalności dla H-Vision, czyli zastosowania w przemyśle wodoru wytwarzanego w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Ten produkt jest znany również jako „niebieski wodór”. Pozwoli to zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w porcie o dwa do czterech megaton do 2030 roku.
Port Rotterdam chce także odgrywać wiodącą rolę w cyfrowej transformacji. Oczekuje się, że zwiększy to wydajność na głównych szlakach handlowych, zmniejszy koszty i emisję dwutlenku węgla. Przykładem może być Port w Gdańsku, który korzysta z Navigate - planera trasy żeglugi opracowanego przez Zarząd Portu Rotterdam.
W maju specjalny kontener wyposażony w czujnik opuścił port w Rotterdamie na dwuletnią podróż dookoła świata. Dzięki informacjom w czasie rzeczywistym można skrócić czas oczekiwania i zoptymalizować czas postoju, załadunku, rozładunku i wyjazdu. Informacje o wydajności będą następnie wykorzystane przez port.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny