• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Poprawa dostępu kolejowego do portów w Gdańsku i w Gdyni: PKP PLK szuka nadzorców prac

pc

01.02.2019 19:01 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Poprawa dostępu kolejowego do portów w Gdańsku i w Gdyni: PKP PLK szuka nadzorców prac

Partnerzy portalu

Poprawa dostępu kolejowego do portów w Gdańsku i w Gdyni: PKP PLK szuka nadzorców prac - GospodarkaMorska.pl

PKP PLK szuka nadzorów prac w ramach inwestycji związanych z poprawą dostępu kolejowego do portów w Gdańsku i w Gdyni. Dwa przetargi w tej sprawie zostały ogłoszone w piątek. Oferty można składać do 11 marca dla Gdańska i do 8 marca dla Gdyni.

Przedmiotem zamówienia dla Gdańska jest sprawowanie nadzoru nad realizacją inwestycji w ramach projektu pn. „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk”. Do zadań wykonawcy należeć będą: pełnienie funkcji inżyniera; zarządzanie rzeczowo-finansowe; zarządzanie techniczne; koordynacja wszystkich kontraktów zawartych w ramach projektu; prowadzenie nadzoru środowiskowego.

W Gdańsku nadzór nad inwestycjami prowadzony będzie w ramach dwóch kontraktów. Kontrakt nr 1 dotyczy wykonania robót budowlanych na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski, realizowanych w ramach projektu „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu po portu Gdańsk”. Realizacja przedsięwzięcia obejmuje budowę i przebudowę:

- linii kolejowej 226 (Pruszcz Gdański-Gdańsk Port Północny) od km 12,893 do km 15, 509,

- stacji Gdańsk Port Północny w rejonach m.in. Przeróbki i Portu Północnego oraz toru nr 54 w kierunku Westerplatte,

- linii kolejowej nr 965 (Gdańsk Port Północny R4-Gdańsk Port Północny R236) od km 0,141 do km 3,376,

- stacji Gdańsk Kanał Kaszubski wraz z torem łącznicowym nr 10 pomiędzy stacją Gdańsk Kanał Kaszubski a Gdańsk Port Północny.

Kontrakt nr 2 natomiast dotyczy wykonania robót budowlanych na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722 i w rejonie Gdańsk Wiślany w ramach projektu „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk”. Realizacja przedsięwzięcia obejmuje budowę i przebudowę:

- linii kolejowej nr 227 (Gdańsk Główny-Gdańsk Zaspa Towarowa) od km 0,654 do km 3,495,

- linii kolejowej nr 249 (Gdańsk Główny-Gdańsk Brzeźno) od km 0,586 do km 3,534),

- stacji Gdańsk Zaspa Towarowa (tory linii nr 227 od km 3,495 do km 6,085;  tory linii nr 249 od km 3,534 do km 6,085; tory linii nr 722 od km 0,000 do km 0,192; linii kolejowej nr 722 [Gdańsk Zaspa Towarowa ZP1-Gdańsk Wiślany] od km 0,192 do km 1,826; rejonu Gdańsk Wiślany.

Pracę obejmować będą budowę i przebudowę: nawierzchni i podtorza; nawierzchni drogowej; urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk); instalacji, sieci i urządzeń sanitarnych;  urządzeń i systemów telekomunikacyjnych; sieci trakcyjnej wraz z układami zasilania;  elektroenergetyki nietrakcyjnej;  obiektów inżynieryjnych; obiektów kubaturowych; przejść i przejazdów; urządzeń i systemów sygnalizacji i gaszenia pożaru.

Czas nadzoru nad realizacją inwestycji w Gdańsku dla obu kontraktów to 72 miesiące. Budżet przeznaczony na ten cel wynosi 20,269 mln zł. O wyborze wykonawcy decydować będą cena (80%) oraz doświadczenie zawodowe (20%).

W Gdyni natomiast przedmiotem zamówienia jest sprawowanie nadzoru nad realizacją projektu pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. Do zadań wykonawcy należeć będą: pełnienie funkcji inżyniera; zarządzanie rzeczowo-finansowe; zarządzanie techniczne; koordynacja wszystkich kontraktów zawartych w ramach projektu; prowadzenie nadzoru w zakresie ochrony środowiska.

Prowadzenie nadzoru nad inwestycjami w Gdyni obejmuje przebudowę stacji kolejowej Gdynia Port wraz z rejonami przedportowymi oraz infrastrukturą towarzyszącą, jak również  przebudowę linii kolejowych (odcinków) powiązanych:

- linii nr 201 (Gdynia Główna-Gdynia Port) od km 205,885 do km 210,763;

- linii nr 228 (Gdynia Port GPF-Gdynia Port Oksywie) od km 5,618 do km 11,227;

- linii nr 723 (Gdynia Chylonia-Gdynia Port GPF) od km - 0,400 do km 2,078;

- linii nr 724 (Gdynia Port GPD -Gdynia Port GPO) od km 1,209 do km 2,157;

- linii nr 725 (Gdynia Główna R21-Gdynia Port GPD) od km - 0,164 do km 2,247;

- linii nr 961 (Gdynia Postojowa GP14-Gdynia Port GPC) od km 0,000 do km 1,103.

Czas nadzoru nad realizacją inwestycji w Gdyni to 66 miesięcy. Budżet przeznaczony na ten cel wynosi 23,9 mln zł. O wyborze wykonawcy decydować będą cena (80%) oraz doświadczenie zawodowe (20%).

Dla Gdyni i Gdańska równolegle toczą się postępowania przetargowe mające wyłonić wykonawcę wymienionych prac. W grudniu ubiegłego roku realizacja inwestycji w obu portach stanęła pod znakiem zapytania. Jak oszacowała PKP PLK, zabrakło ok. 1,5 mld zł. Rząd zgodził się zapewnić dofinansowanie, aby zapewnić prawidłową realizację inwestycji w infrastrukturę kolejową w portach morskich.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.