ew
Jak poinformowało Radio Szczecin, polscy armatorzy barek protestują przeciwko permanentnym zamykaniu przez stronę niemiecką drogi wodnej pomiędzy Berlinem i Szczecinem. Napięta sytuacja trwa już trzy miesiące.
W ciągu tygodnia, z Polski do Niemiec pływa około 20 barek. Szczeciński port jest jedynym, który umożliwia takie połączenie. W tej chwili, wszelkie transporty są zablokowane. Powód? Jak tłumaczy strona niemiecka, sytuacja jest związana z koniecznością usunięcia niewybuchów z czasów wojny.
Jak powiedział na antenie Radia Szczecin Jacek Galiszkiewicz ze Związku Polskich Armatorów Śródlądowych: "Wskutek zamykania drogi wodnej do Berlina polskie porty zmniejszają obroty. (...) Barki przypływają po nawozy do Grupy Azoty, a w tej chwili jest to zablokowane.".
Oliwy do ognia dolewa fakt, iż niewybuchy są znajdowane stosunkowo często a blokada na drogach wodnych trwa zazwyczaj od kilku godzin do kilku dni. W przypadku połączenia Berlin- Szczecin, sytuacja trwa już trzy miesiące.
Armatorzy poinformowali już o sprawie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek