pc
Viking Sky, Viking Star i National Geographic Orion. To trzy wycieczkowce, które w sobotę zawinęły do Gdańska. Mimo że nie zacumowały w porcie jednocześnie, to zestawienie gigantów należących do armatora Viking Cruises z dwa razy mniejszym statkiem pasażerskim Lindblad Expeditions, robi wrażenie.
Jako pierwszy do Gdańska przypłynął Vikin Sky. To najnowszy z serii sześciu identycznych wycieczkowców zbudowanych dla Viking Ocean Cruises – jego budowa zakończyła się na początku tego roku we włoskiej stoczni Fincantieri. Jednostka ma 227,2 m długości, 28 m szerokości, 6,3 m zanurzenia oraz 47 800 GT. Statek pływa pod maltańską banderą po Morzu Bałtyckim i Morzu Śródziemnym, z pojedynczymi wycieczkami po Oceanie Atlantyckim. Jednostka należy do armatora Viking Cruises.
Wśród atrakcji na pokładzie wycieczkowca, podobnie jak na siostrzanych jednostkach, znajdują się m.in. spa z grotą śnieżną, w której pada sztuczny śnieg, dwa baseny, teatr, wiele restauracji, centrum fitness i ogród zimowy. Na pokładzie Viking Sky zmieści się 930 pasażerów, dla których pracuje 465-osobowa załoga.
National Geographic Orion ponownie w Gdańsku
Jako drugi w gdańskim porcie zacumował National Geographic Orion. To dwa razy mniejszy od wycieczkowców Viking Cruises statek pasażerski, jednak równie często wybierany przez turystów. Jednostka ma 102,7 m długości, 14,25 m szerokości, 3,8 m zanurzenia oraz 3 984 GT. Została zbudowana w 2003 r. w stoczni Cassens Shipyard w Niemczech. National Geographic Orion pływa pod bahamską banderą.
Na pokładzie wycieczkowca zmieszczą się 60-osobowa załoga oraz 102 pasażerów, dla których przygotowano 53 kabiny. Mogą oni spędzać czas w restauracjach, klubie fitness czy zewnętrznym jacuzzi. Górny pokład został przeszklony, co zapewnia niezapomniane widoki przez cały rejs.
Jednostka posiada klasę lodową Germanischer Lloyd E3 oraz wyposażona jest w nowoczesne technologie, umożliwiając podróże przez cały rok po Europie, a także na Antarktydę i Arktykę. Rozmiary jednostki sprawiają, że może ona dotrzeć w miejsca, do których większe wycieczkowce nie zawijają. Armatorem statku jest Lindblad Expeditions. W 2004 roku podpisał on porozumienie z National Geographic, wspierając w ten sposób działania naukowców. Podczas rejsów pasażerowie mogą zatem podpatrywać pracę badaczy.
National Geigraphic Orion zawinął do Gdańska po raz ostatni w tym roku.
Viking Star – pierwszy z serii siostrzanych wycieczkowców
Jako ostatni przy Terminalu Promowym Westerplatte zacumował Viking Star. To pierwszy z serii sześciu siostrzanych wycieczkowców należących do armatora Viking Cruises. Jednostka ma 228,3 m długości, 29 m szerokości, 6,3 m zanurzenia oraz 47 842 GT. Została zbudowana w 2015 r. we włoskiej stoczni Fincantieri. Viking Star pływa pod maltańską banderą po Morzu Bałtyckim i Morzu Śródziemnym.
Na pokładzie wycieczkowca znajdują się dwa baseny: główny pod przesuwną kopułą, którą można zamykać podczas niesprzyjającej pogody, oraz „infinity pool” – z przeszkloną ścianą, wystający poza nadbudowę na rufie. Oprócz tego, spa z grotą śnieżną, teatr, wiele restauracji, centrum fitness i ogród zimowy. Na pokładzie Viking Sky zmieści się 930 pasażerów, dla których pracuje 465-osobowa załoga.
Oprócz Viking Star, Viking Ocean Cruises zamówił jeszcze pięć identycznych wycieczkowców. W kolejności to: Viking Sea, Viking Sky i Viking Sun (ma być dostarczony jesienią 2017 roku). Pozostałe dwa statki z serii mają być gotowe w 2018 r. i w 2019 r. Wszystkie jednostki wyposażone są w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i zbudowane zgodnie z najnowszymi nawigacyjnymi wymogami.
Statki należące do armatora Viking Criuses to największe wycieczkowce, jakie w tym sezonie odwiedzają Gdańsk. Będzie je można zobaczyć jeszcze m.in. w wakacje.
Kolejnym wycieczkowcem, który zawinie do Gdańska będzie Hamburg. Ten statek pasażerski spodziewany jest 16 maja.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody