• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Spółka PORR zmodernizuje nabrzeże Wisły w Płocku

pc

02.08.2017 15:11 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Spółka PORR zmodernizuje nabrzeże Wisły w Płocku

Partnerzy portalu

Spółka PORR zmodernizuje nabrzeże Wisły w Płocku - GospodarkaMorska.pl

Wybrana w przetargu spółka PORR z Warszawy wykona modernizację nabrzeża Wisły w Płocku, w tym budowę promenady i przebudowę portu jachtowego. Koszt inwestycji, planowanej do połowy 2018 r., to ok. 31,8 mln zł. Część tych środków ma pochodzić z unijnego wsparcia.

Do ogłoszonego pod koniec kwietnia przetargu na roboty budowlane i montażowe w ramach zadania „Zagospodarowanie Płockiego Nabrzeża Wiślanego wraz z infrastrukturą techniczną” zgłosiły się trzy podmioty, oprócz PORR, także ETP z Katowic i Budimex z Warszawy.

Informując w środę o rozstrzygnięciu przetargu, Urząd Miasta Płocka podał, iż „dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty”, którą złożyła spółka PORR z ceną 31 mln 798 tys. 251 zł.

Planowana modernizacja nadwiślańskiego nabrzeża w Płocku, w tym obecnego bulwaru, gdzie w przyszłości pojawić się ma zabudowa tarasowa, dotyczy odcinka od mostu przez Wisłę im. Legionów Marszałka Józefa Piłsudskiego do Zalewu Sobótka i położonej tam plaży kąpieliska miejskiego.

Inwestycja, jak informował wcześniej płocki Urząd Miasta, realizowana w ramach projektu rewitalizacji, zakłada m.in. budowę promenady rozpoczynającej się przy wejściu na nadwiślańskie molo, a kończącej się przy mającym powstać falochronie, który zamykając port jachtowy od strony północno-zachodniej będzie jednocześnie częścią trasy spacerowej.

Planowana jest też budowa placu zabaw, którego motywem przewodnim mają być elementy nawiązujące tematycznie do rzeki, w tym mostek i linarium przypominające sieć rybacką, a także elementy edukacyjne, jak litery z nazwą miasta. Powstać ma również „skwer biznesu” z fotelami i ławkami wyposażonymi w przyłącza USB.

Przedsięwzięcie obejmować ma też przebudowę biegnącej wzdłuż obecnego bulwaru ulicy Rybaki na długości ok. 1 km, montaż latarni i stojaków na rowery, budowa ścieżki rowerowej, a także ścieżki biegowej o długości ok. 4 km wraz z urządzeniami do ćwiczeń i odpoczynku oraz z punktem poboru wody pitnej.

W kwietniu Urząd Miasta Płocka informował, że wniosek dotyczący unijnego wsparcia dla modernizacji nadwiślańskiego nabrzeża został złożony, a rozstrzygnięcie konkursu rewitalizacyjnego, w którym aplikuje projekt, spodziewane jest do września. W lipcu płoccy radni zwiększyli zabezpieczoną w budżecie miasta pulę środków na inwestycję w wysokości 27 mln zł o dalsze 4,5 mln zł.

Według płockiego Urzędu Miasta, modernizacja nabrzeża Wisły ma ruszyć jak najszybciej z własnym finansowaniem, a po uzyskaniu unijnej dotacji część przeznaczonych na zadanie środków wróci do budżetu na inne przedsięwzięcia. Tamtejszy samorząd liczy, iż na modernizację nabrzeża uda się pozyskać z unijnego wsparcia nawet 20 mln zł.

Nabrzeże Wisły w Płocku to bulwar i plaża o łącznej długości ok. 2,5 km. W latach 2010-11 wzdłuż bulwaru wybudowano za 17 mln zł molo, które wychodzi w nurt rzeki i biegnie niemal równolegle do jej brzegu na długości ok. 350 metrów.

Rewitalizacja płockiego nabrzeża wiślanego została wcześniej wpisana do Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT), instrumentu, który jako autorski projekt samorządu Mazowsza, zaakceptowany przez Komisję Europejską (KE), zakłada równomierny rozwój województwa poprzez realizację inwestycji o znaczeniu subregionalnym.

W 2014 r. władze Płocka oraz jedenastu okolicznych samorządów, w tym powiatów płockiego, gostynińskiego i sierpeckiego, a także gmin Słupno, Radzanowo, Stara Biała, Nowy Duninów i Łąck oraz miasta: Gąbina, Sierpc i Wyszogród podpisały porozumienie w sprawie RIT, który wtedy określany był jako Regionalny Instrument Terytorialny.

Do projektu wpisano w sumie kilkanaście inwestycji, jak np. dokończenie budowy obwodnicy Płocka, rewitalizację nabrzeża Wisły w Płocku, a także w Wyszogrodzie oraz budowę ścieżek rowerowych, w tym wokół Jeziora Zdworskiego, największego naturalnego zbiornika wodnego na Mazowszu.

Termin zakończenia tych inwestycji do połowy 2018 r. to wymóg KE, która wyznaczyła dla RIT tzw. +kamienie milowe+ przy realizacji przedsięwzięć w ramach perspektywy 2014-20 by móc w ten sposób weryfikować m.in. wydatkowanie przyznanych środków unijnych.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.