Zapotrzebowanie na powierzchnię ładunkową na trasach pomiędzy Skandynawią a Wielką Brytanią jest olbrzymie i nadal będzie rosnąć – prognozują przedstawiciele P&O Ferries. Zapowiadają oni dalszy rozwój współpracy z innymi podmiotami, aby przynajmniej częściowo zaspokoić popyt.
P&O Ferries, które specjalizuje się w połączeniach na Morzu Północnym, ogłosiło w ubiegłym roku rozpoczęcie kooperacji z SOL Continent Line. Firmy zaprezentowały wówczas model współpracy, na jakim oparte zostało połączenie pomiędzy Goteborgiem a Tilbury, Teesport oraz Hull w Wielkiej Brytanii. Jego strategicznym elementem jest port w Zeebrugge, do którego pływają obaj operatorzy. W ramach tego połączenia szwedzki SOL dostarcza ładunki do belgijskiego portu. Tam odbywa się ich przeładunek na jednostki, które należą do P&O Ferries. Partnerstwo okazało się bardziej owocne, niż wcześniej zakładano. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kooperacji przewieziono w ten sposób 2 068 jednostek cargo.
- Zapotrzebowanie na ten serwis już w pierwszej fazie pokazuje rosnący rynek eksportu oraz importu towarów ze Skandynawii do Wielkiej Brytanii drogą morską - powiedziała Janette Bell z P&O Ferries. „Nasze partnerstwo z SOL Line oznacza dla klientów, że wystarczy wykonać jeden telefon, by umówić transport na tej trasie. To samo dotyczy klientów eksportujących towary w przeciwnym kierunku.
P&O Ferries spodziewa się w najbliższych miesiącach rozszerzenia partnerstwa, dzięki czemu podobną usługą uda się objąć jeszcze większy obszar.
SOL Continent Line oferuje cztery połączenia tygodniowo na trasie Goteborg-Zeebruge, które obsługiwane są przy pomocy dwóch statków. Promy należącego do P&O Ferries kursują pomiędzy Zeebrugge a Tilbury i Teesport każdego dnia.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej