pc
Pojazdami poruszającymi się bez kierowców najbardziej w Europie mogą być zainteresowani polscy przewoźnicy. Ale najpierw muszą poznać koszty - informuje czwartkowy "Puls Biznesu".
Polska Branża transportu drogowego to jedna z największych sił przewozowych w Europie. Ma też floty bardzo nowoczesnych samochodów i jest zainteresowana innowacyjnymi rozwiązaniami. Może więc być doskonałym inkubatorem tzw. autonomicznych pojazdów - czytamy.
Jak pisze "PB", niemal wszyscy producenci aut ciężarowych już oferują albo pracują nad autonomicznymi "tirami". Przybywa też producentów, którzy samojeżdżące pojazdy, sterowane przez inteligentne oprogramowanie, postrzegają jako wielką nadzieję branży transportu drogowego.
Dzięki autonomicznym ciężarówkom można minimalizować problem braku kierowców, z którym zmagają się firmy transportowe w Europie.
"PB" powołuje się na firmę konsultingową PwC, która w 2016 r. przedstawiła prognozę dotyczącą tej gałęzi transportu. Według niej, autonomiczna technologia obniży koszty zużycia paliwa i transportu o 5-30 proc.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny