pc
Pojazdami poruszającymi się bez kierowców najbardziej w Europie mogą być zainteresowani polscy przewoźnicy. Ale najpierw muszą poznać koszty - informuje czwartkowy "Puls Biznesu".
Polska Branża transportu drogowego to jedna z największych sił przewozowych w Europie. Ma też floty bardzo nowoczesnych samochodów i jest zainteresowana innowacyjnymi rozwiązaniami. Może więc być doskonałym inkubatorem tzw. autonomicznych pojazdów - czytamy.
Jak pisze "PB", niemal wszyscy producenci aut ciężarowych już oferują albo pracują nad autonomicznymi "tirami". Przybywa też producentów, którzy samojeżdżące pojazdy, sterowane przez inteligentne oprogramowanie, postrzegają jako wielką nadzieję branży transportu drogowego.
Dzięki autonomicznym ciężarówkom można minimalizować problem braku kierowców, z którym zmagają się firmy transportowe w Europie.
"PB" powołuje się na firmę konsultingową PwC, która w 2016 r. przedstawiła prognozę dotyczącą tej gałęzi transportu. Według niej, autonomiczna technologia obniży koszty zużycia paliwa i transportu o 5-30 proc.
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"