PMK
Armatorzy największych tankowców VLCC mają za sobą ciężkie lato. Stawki frachtu nie doczekały się bowiem wzrostu w tym okresie.
W lipcu tankowce VLCC na trasie Bliskich Wschód – Japonia zanotowały wynik 52.50 na międzynarodowej skali Worldscale. W sierpniu spadły do W49,75. Zmiany więc nie były duże, ale wciąż sytuacja nieco się pogorszyła.
Warto przy tym zaznaczyć, że stawki od tygodnia utrzymują się na tym samym poziomie. Tak samo sytuacja wygląda na trasie z Zachodniej Afryki do Chin. Powodem tej sytuacji jest zaleganie w portach starych jednostek, dla których nie ma pracy oraz ostra konkurencja wśród nowych tankowców.
Przez ostatnie 3 lata zezłomowano tylko 8 mln dwt tankowców - to odpowiada raptem 2,2 proc. obecnej floty tych jednostek. W takiej sytuacji armatorzy mają prawo obawiać się ciężkiego roku, pamiętając jak duża liczba nowych statków fatalnie wpłynęła na rynek kontenerowców i masowców.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie