Bruksela chce, by przewoźnicy towarowi wymienili zestawy hamulcowe i koła na cichsze. Polskie firmy muszą wydać 2 mld zł do 2025 roku - pisze "Puls Biznesu".
Kolejowy hałas przeszkadza Komisji Europejskiej, więc chce wprowadzić przepisy, które polskich i europejskich przewoźników zmuszą do miliardowych inwestycji.
Jeśli Bruksela przyjmie nowe założenia, przedsiębiorcy towarowi będą musieli zainwestować w przezbrojenie żeliwnych wstawek hamulcowych na kompozytowe i wymianę kół na monobloki.
"Do końca 2025 roku firmy z rynku przewozów towarów koleją będą zmuszone wydać ponad 2 mld zł na dostosowanie taboru do nowych wymagań(...)Poniesienie tak dużych wydatków może zachwiać konkurencyjnością rynku kolejowego i przyczynić się do wzmocnienia trendu przenoszenia towarów z kolei na inne gałęzie transportu" - przestrzega Elżbieta Kisil, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny