ew
W sobotę, przy nadbrzeżu Bułgarskim, zacumował nowy nabytek firmy Euroafrica. Jest to używana jednostka z 1995 roku i ma zastąpić prawie dwa razy starszego i mniejszego „Kopernika”, pływającego na linii Świnoujście-Ystad.
Copernicus to siostrzana jednostka do promu Galileusz, należącego do Euroafricy. Ma 150 m długości i może pomieścić około 100 pasażerów. W ciągu najbliższych dwóch tygodni, zostanie ustalony zakres prac modernizacyjnych oraz zostanie wybrana stocznia, która je wykona. Wiadomo na pewno, że należy dostosować rampę rufową do wymogów świnoujskiego terminalu a także że zostaną dobudowane kabiny.
Nowy prom został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines 28 grudnia ostatniego roku od włoskiego armatora. Jest to używany statek, zbudowany w 1995 roku, czyli podobnie jak prom „Polonia”, który wciąż jest uważany za jeden z najbardziej nowoczesnych na Bałtyku. Copernicus planowany jest jako zastępca dla promu Kopernik, pływającego na linii Świnoujście-Ystad w barwach Unity Line (operatora promowego z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub