ew/Port Gdynia
W dniu 5 października w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia została podpisana umowa z firmą NavSim Polska Sp. z o. o. na wdrożenie lokalnego systemu nawigacyjnego wysokiej precyzji tzw. RTK, czyli morskiej stacji referencyjnej.
Wprowadzenie tego skutecznego narzędzia umożliwi zobrazowanie rzeczywistego ruchu statku z bardzo dużą precyzją, przy dokładności pomiarowej liczonej dosłownie w milimetrach. - Inwestycja ma na celu przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa nawigacyjnego w Porcie Gdynia, a także ma umożliwiać wprowadzanie jednostek przy zerowej widoczności, co będzie się przekładało na terminową obsługę statków – mówi Grzegorz Dyrmo wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Zakończenie prac i uruchomienie systemu przewidziane jest za ok. 9 tygodni. Warto podkreślić, że jest to drugie takie wdrożenie na świecie. Tym samym można powiedzieć, że obok portu w Świnoujściu, Port Gdynia będzie nawigacyjnie jednym z najbezpieczniejszych portów na świecie.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu