W dniach 16 – 17 kwietnia 2015 r. odbył się w Warszawie Kongres Naukowo-Gospodarczy „POLSKIE INNOWACJE FLORIDA – GATEWAY TO THE AMERICAS, POLAND – GATEWAY TO CENTRAL & EASTERN EUROPE, który zorganizował Klaster COP. W trakcie Kongresu mówiono o potencjalnych płaszczyznach współpracy między Polską a Florydą.
W czerwcu i wrześniu 2014 roku odbyły się obrady w Miami zarządu Klastra COP z nowymi władzami CAMACOL, na których rozpoznano atrakcyjne rynki dla polskiego rolnictwa, usług budowlanych, górnictwa z infrastrukturą, HT oraz IT. Podpisane zostały umowy o współpracy pomiędzy Klastrem COP, a organizacjami CAMACOL i Polsko-Amerykańską Izbą Handlu Florydy i Ameryk oraz z Polskim Klastrem Morskim. Na przestrzeni trzech lat wzajemnych kontaktów klastrowych wypracowano ideę wielopłaszczyznowych projektów handlowych, naukowych i inwestycyjnych dla specyficznych rynków Polski oraz obu Ameryk z trzema strategicznymi celami.
Głosy zaprezentowane w czasie Kongresu potwierdziły, że istnieje potencjał by port morski i port lotniczy w Miami USA ze strefą wolnego handlu (Free Zone Miami) mogły współpracować na szeroką skalę z polskimi portami morskimi w Gdyni i Gdańsku, jak również portami lotniczymi w Radomiu, Rzeszowie, Modlinie. Zaczynający się na Pomorzu korytarz transportowy do Europy Środkowej i Wschodniej aż po Półwysep Arabski, stanowi kręgosłup integracji gospodarczej regionów o dużym potencjale rozwojowym. Dowiedziono, że organizacja logistycznego korytarza północ-południe z wykorzystaniem polskich stref ekonomicznych (infrastruktura transportu i magazynowa – wzorowane na wolnej strefie w Miami) czyni Polskę centrum logistyki gospodarczej dla Europy Środkowo-Wschodniej (jak Floryda bramą do Ameryk). Korytarz A2B między Florydą a Polską stanowi naturalne połączenie dwóch istotnych obszarów gospodarczych – Stanów Zjednoczonych oraz Europy Środkowej i Wschodniej. W trakcie Gali Innowatorów wyróżniający się innowatorzy i innowacyjne firmy i organizacje otrzymały statuetki im. Eugeniusz Kwiatkowskiego, inicjatora powstania Gdyni i Centralnego Okręgu Przemysłowego
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia