pc
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chce stworzyć logistyczny szlaku łączący Północ z Południem. Jego elementem ma być terminal kontenerowy obok gazoportu w Świnoujściu, który będzie w stanie przeładować 1,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”. Inwestycja ma być gotowa do końca 2022 r., a jej koszt to 2 mld złotych.
Do tej pory Zarząd Portów Szczecin-Świnoujscie zlecił wykonanie koncepcji techniczno-programowej głębokowodnego terminalu. Inwestycja jednak już teraz budzi kontrowersje. Sprzeciwiają się jej mieszkańcy Świnoujścia, ponieważ, ich zdaniem, budowa terminalu nie tylko zniszczy plażę i las, ale także utworzy „getto otoczone składami kontenerów i parkingami dla tirów”.
Nowy terminal kontenerowy budzi także obawy ekspertów. Zdaniem niektórych z nich, ta inwestycja będzie stanowiła zagrożenie dla trójmiejskich terminali.
Kolejnym problemem ma być także gazociąg Nord Stream, który przebiega dokładnie w poprzek toru podejściowego do Świnoujścia. To uniemożliwia wpływanie tam jednostkom o zanurzeniu powyżej 13,5 m, co pod znakiem zapytania stawia sens budowy nowego terminalu kontenerowego tuż obok gazoportu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął