PMK
Od 13 maja duński armator wprowadzi nowe połączenie short sea z Sankt Petersburga do Gdańska z zawinięciem w Kotce.
Ma to zapewnić sprawny tranzyt ładunków feederowych z Kotki i Petersburga. Możliwe będzie także repozycjonowanie pustych kontenerów z Polski do Rosji i Finlandii.
Na uruchomieniu serwisu zyska Finlandia i Rosja, głównie dzięki większym opcjom bezpośrednich zawinięć na pętlach Unifeeder. Nowe połączenie będzie też alternatywą transhipmentu przez Gdańsk, Bremerhaven, Hamburg, Rotterdam i Antwerpię.
Przypomnijmy, że od 29 lutego br. duński armator Unifeeder dodał także nowe bezpośrednie połączenie short sea pomiędzy portami Gdynia i Sankt Petersburg.
Nowa linia z bezpośrednimi zawinięciami do BCT - Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni - jest obsługiwana w cyklu tygodniowym przez statek o pojemności 700 TEU zdolnego do przewozu kontenerów 40’ i 45’HCPW.
Porty są obsługiwane w następującym harmonogramie - Gdynia BCT (niedziela/poniedziałek) – St. Petersburg (czwartek/piątek) – Gdynia BCT (niedziela/poniedziałek)
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania