Norweski Urząd Morski (NMD) ujawnił, na którym statku nie dostosowano się do regulacji dotyczących zawartości siarki w wykorzystywanym paliwie. Nowe przepisy obowiązują na Obszarze Kontroli Emisji (ECA) od 1 stycznia 2015 roku.
Sprawa dotyczy frachtowca Sardius, który jest własnością holenderskiej firmy De Bock Maritiem BV (De Bock). Statek został poddany kontroli po zawinięciu do norweskiego Florø 5 lutego 2015 roku. Miesiąc wcześniej, na tym samym statku, również wykryto zużycie paliwa o wyższej zawartości siarki, niż dozwolona.
W związku z powyższym, De Bock miał otrzymać nakaz zapłaty 100 tysięcy dolarów kary za naruszenia. NMD twierdzi, że Sardius używał oleju opałowego zawierającego co najmniej 13 razy więcej siarki, niż dozwolony limit 0,10 proc., w ciągu 15 godzin podróży na południe od Haugesund.
De Bock podobno nie kwestionuje treści dzienników pokładowych, ale "zdecydowanie" nie zgadza się z karą, tłumacząc, że załoga statku nie zdawała sobie sprawy, że znajdowała się w Obszarze Kontroli Emisji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął