PMK
To już być może ostatni raz, gdy dopuszczono do użytkowania Długie i Rybackie Pobrzeże oraz nabrzeże przy ul. Wartkiej. Gruntowny remont znajdujących się w złym stanie nabrzeży może rozpocząć się pod koniec przyszłego roku.
To ważne miejsca dla Gdańska, stanowiące główny ciąg spacerowy i miejsce cumowania statków białej floty. Co pięć lat nabrzeża poddane są kontroli. Ostatnia z nich, przeprowadzana w listopadzie 2015 roku, nie wypadła za dobrze.
Gdański Ośrodek Sportu uzyskał wtedy tylko warunkowe, 3-letnie dopuszczenie użytkowania nabrzeży, z jednoczesnym poleceniem wyrównania tzw. przegłębień dna. Eksperci zgodnie ocenili stan ścianki szczelnej nabrzeży jako katastrofalny i zalecili wykonanie nowej.
- W okresie warunkowego dopuszczenia do użytkowania (tj. do listopada 2018 roku) musi nastąpić kompleksowa naprawa nabrzeży [którą] należy rozumieć jako ich pełną odbudowę. Jest ona niezbędna, gdyż po 50 latach od ich budowy nastąpiła śmierć technologiczna obiektu. Kontrole zlecone przez MOSiR wykazały zły stan techniczny nabrzeży i w przypadku braku ich kompleksowej odbudowy należy się liczyć z ich wyłączeniem z użytkowania - zarówno cumowania, jak i ruchu pieszego – czytamy w notatce sporządzonej w październiku 2016 r.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka obecnie wykonawcy projektu przebudowy tych nabrzeży, który ma być ukończony do września 2018 roku. Zgodnie z zakładanym harmonogramem szacunkowy koszt powinien być znany w III kwartale 2017 r.
- Żeby móc te nabrzeża nadal użytkować w bezpieczny sposób, wykonaliśmy zasyp, dla wyrównania przegłębień przy tzw. ściance Larsena. Po wykonaniu tych prac dostaliśmy trzyletni okres użytkowania, ale będziemy na bieżąco monitorować ich stan techniczny – tłumaczy portalowi trojmiasto.pl Leszek Paszkowski, dyrektor GOS. - Badania georadarem oraz podwodne odkrywki pokazały, że płytowa konstrukcja wsparta na palach dębowych jest na razie stabilna i bezpieczna. Gdy DRMG wyłoni firmę projektową, powstanie koncepcja przebudowy i w kolejnym etapie projekt, na podstawie którego te nabrzeża, od Zielonego Mostu aż do ujścia Raduni, zostaną przebudowane.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key