• <
PZT_1100x200_gif_2020

Nabrzeża Motławy potrzebują gruntownego remontu

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nabrzeża Motławy potrzebują gruntownego remontu
Nabrzeża Motławy potrzebują gruntownego remontu - GospodarkaMorska.pl

PMK

15.02.2017 Źródło: własne

To już być może ostatni raz, gdy dopuszczono do użytkowania Długie i Rybackie Pobrzeże oraz nabrzeże przy ul. Wartkiej. Gruntowny remont znajdujących się w złym stanie nabrzeży może rozpocząć się pod koniec przyszłego roku.

To ważne miejsca dla Gdańska, stanowiące główny ciąg spacerowy i miejsce cumowania statków białej floty. Co pięć lat nabrzeża poddane są kontroli. Ostatnia z nich, przeprowadzana w listopadzie 2015 roku, nie wypadła za dobrze.

Gdański Ośrodek Sportu uzyskał wtedy tylko warunkowe, 3-letnie dopuszczenie użytkowania nabrzeży, z jednoczesnym poleceniem wyrównania tzw. przegłębień dna. Eksperci zgodnie ocenili stan ścianki szczelnej nabrzeży jako katastrofalny i zalecili wykonanie nowej.

- W okresie warunkowego dopuszczenia do użytkowania (tj. do listopada 2018 roku) musi nastąpić kompleksowa naprawa nabrzeży [którą] należy rozumieć jako ich pełną odbudowę. Jest ona niezbędna, gdyż po 50 latach od ich budowy nastąpiła śmierć technologiczna obiektu. Kontrole zlecone przez MOSiR wykazały zły stan techniczny nabrzeży i w przypadku braku ich kompleksowej odbudowy należy się liczyć z ich wyłączeniem z użytkowania - zarówno cumowania, jak i ruchu pieszego – czytamy w notatce sporządzonej w październiku 2016 r.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka obecnie wykonawcy projektu przebudowy tych nabrzeży, który ma być ukończony do września 2018 roku. Zgodnie z zakładanym harmonogramem szacunkowy koszt powinien być znany w III kwartale 2017 r.

- Żeby móc te nabrzeża nadal użytkować w bezpieczny sposób, wykonaliśmy zasyp, dla wyrównania przegłębień przy tzw. ściance Larsena. Po wykonaniu tych prac dostaliśmy trzyletni okres użytkowania, ale będziemy na bieżąco monitorować ich stan techniczny – tłumaczy portalowi trojmiasto.pl Leszek Paszkowski, dyrektor GOS. - Badania georadarem oraz podwodne odkrywki pokazały, że płytowa konstrukcja wsparta na palach dębowych jest na razie stabilna i bezpieczna. Gdy DRMG wyłoni firmę projektową, powstanie koncepcja przebudowy i w kolejnym etapie projekt, na podstawie którego te nabrzeża, od Zielonego Mostu aż do ujścia Raduni, zostaną przebudowane.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31180,00 $ tona -0,23% 14 maj
 Cynk 2924,00 $ tona 1,14% 14 maj
 Aluminium 2438,00 $ tona 0,66% 14 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.