PMK
Popularny włoski przewoźnik Moby Lines nie zwalnia tempa. Firma poinformowała właśnie o zakupie promu. To już kolejna tego typu transakcja zrealizowana przez armatora w ostatnim czasie.
Tym razem wybór padł na statek European Voyager, który od 2011 r. pływał dla operatora promowego European Ferries, kursując na trasie pomiędzy włoskim Brindisi a miastem Wlora w Albanii. Zbudowany został w 1974 r., a na pokład może przyjąć 373 pojazdy osobowe (alternatywnie 37 naczep i 120 pojazdów osobowych). Statkiem podróżować może 1440 pasażerów.
Nabyty przez Moby Ferries prom pływał w przeszłości m.in. dla Lion Ferry, Stena Line oraz Corsica Ferries.
European Voyager to kolejny zakupiony ostatnio przez Moby Lines prom. W ubiegłym roku armator zakupił jednostkę Moby Zaza (wcześniej pływała pod nazwą Julia), która od tego roku kursuje na trasie Nicea-Bastia. Niedawno zaś uzgodnił warunki przejęcia dwóch promów od St. Peter Line – chodzi o statki Princess Maria i Princess Anastasia (więcej o tym można przeczytać TUTAJ).
Moby Lines jest włoskim przewoźnikiem, którego historia sięga 1959 r. (na początku jako Navigazione Arcipelago Maddalenino). Specjalizuje się on w ofercie połączeń z Francji i Włoch oraz włoskich i francuskich wysp. W sumie w jego siatce znajduje się 31 tras, na których każdego roku przewożonych jest 6,2 miliona pasażerów. Firma znana jest z tego, że wykorzystuje w swoich malowaniach postacie z popularnej serii animowanej „Zwariowane melodie”, produkowanej przez Warner Bros. Ich podziwianie stanowi nie lada atrakcję dla osób, które wypoczywają nad Morzem Śródziemnym.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny