Rada Ministrów, 23 listopada 2016 r., przyjęła uchwałę, zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku (KPK). Celem aktualizacji jest usystematyzowanie i doprecyzowanie KPK, co usprawni realizację i wydatkowanie przewidzianych w nim środków.
Aktualizacja KPK była również niezbędna ze względu na:
- konieczność uwzględnienia zmian wynikających z rozliczania perspektywy UE na lata 2007–2013;
- decyzje Komisji Europejskiej ws. fazowania projektów z perspektywy 2007–2013 do 2014–2020;
- podpisanie umowy w sprawie przyznania dotacji dla projektów pierwszego naboru instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) oraz rozstrzygnięcia drugiego naboru;
- korekty w wyniku zakończenia prac przygotowawczych dla niektórych projektów;
- zwiększenie puli środków przewidzianych na projekty w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, przy niezmienionym poziomie dofinansowania.
Głównym celem aktualizowanego Programu pozostaje wzmocnienie roli transportu kolejowego w zintegrowanym systemie transportowym kraju, przez stworzenie spójnej i nowoczesnej sieci linii kolejowych.
W efekcie aktualizacji osiągnięto spłaszczenie wydatków planowanych na lata 2019–2020, tzw. górkę inwestycyjną zmniejszono z 17 do 13 miliardów złotych. Koszty realizacji całego Programu wyniosą ok 66,4 mld zł.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania