Łotwa zwróciła się do Komisji Europejskiej o 240 milionów euro dofinansowania z funduszu CEF na opracowanie dokumentów związanych z projektowaniem linii kolejowej Rail Baltica II.
Jak poinformował rzecznik prasowy ministerstwa transportu, wstępne badania opracowania tych dokumentów Estonia, Łotwa i Litwa zleciły brytyjskiej firmie Aecom Ltd.
Według wstępnych szacunków tej firmy, nowa linia kolejowa na odcinku nadbałtyckim będzie kosztować 3,68 mld euro. Obecnie trwają szczegółowe analizy i liczenie kosztów, w celu określenia całkowitej kwoty nakładów inwestycyjnych.
Inwestorzy projektu Rail Baltica II będą mogli się ubiegać o współfinansowania unijne w łącznej wysokości 85 proc.
W krajach nadbałtyckich nowa linia kolejowa ma mieć łączną długość 728 km, w tym w Estonii - 229 km, na Łotwie - 235 km, a na Litwie - 264 km.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania