• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Kolejny masowiec SMT Shipping wchodzi do służby

04.11.2015 11:53 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Kolejny masowiec SMT Shipping wchodzi do służby - GospodarkaMorska.pl

Jutro (05.11) na nowym statku armatora SMT Shipping – Poland Pearl – zostanie podniesiona bandera. Wodowanie jednostki odbyło się 12 sierpnia. To drugi z serii trzech masowców budowanych dla SMT w Chinach. Trzecia jednostka dołączy do floty w 2016 roku.

Pierwszy z tych statków – Norway Pearl w swój dziewiczy rej wypłynął 14 sierpnia. - Jednostki będą wykorzystywane do przewozu ładunków masowych, w szczególności koncentratu rudy żelaza. Będą głównie eksploatowane w rejonie Karaibów i Zatoki Meksykańskiej – tłumaczy Dariusz Stefaniak, Crewing Manager SMT Ship Management & Transport Gdynia Ltd.

Te trzy nowe statki są w pewnym sensie uświetnieniem obchodzonego właśnie jubileuszu 25-lecia tej firmy, dysponującej flotą o tonażu ponad 1 miliona DWT, zatrudniającej obecnie 1600 marynarzy, w tym blisko 800 z Polski. W Polsce ulokowana jest również większość działów - techniczny, crewing, travel, project, część purchasingu i przede wszystkim fleet management.

Czytaj więcej na ten temat: „Polacy posiadają cechy, których czasem brakuje innym. Dlatego ich zatrudniamy” - rozmowa z Dariuszem Stefaniakiem z SMT Shipping

W kolejne 25-lecie armator wchodzi z planami budowy następnych nowych statków, m.in. wielkich masowców typu kamsarmax oraz cementowców.

- Posiadając nowe jednostki mamy możliwość poszerzenia oferty i w konsekwencji dotarcia do nowych odbiorców. Staniemy się więc bardziej konkurencyjni. Dodam, że w wielu portach nie przyjmuje się statków, które mają powyżej 25 lat. Do tej pory niektóre rynki były więc dla nas po prostu niedostępne. Posiadając nowe statki, nie będziemy musieli już martwić się takimi ograniczeniami. Znaczące unowocześnianie floty rozpoczęło się już pod koniec 2012 roku, kiedy do eksploatacji wszedł nowo wybudowany statek „Warsaw”. Obecna seria 45-tysięczników jest kontynuacją stawiania na nowy wizerunek firmy. Jest to też w pewnym sensie uświetnienie jubileuszu 25-lecia SMT Shipping – mówi Dariusz Stefaniak.

***

„Poland Pearl” w liczbach (jednostki siostrzane - „Norway Pearl”, „Holland Pearl”)
 
Długość całkowita -183,00 m
Szerokość - 30,40 m
Nośność - 45474 mt
Wyporność - 27428 GT
Prędkość eksploatacyjna - 14 węzłów
Silnik główny - MITSUI MAN B&W 6S50MC-C8.2
TYP - TESS 45 BOX*
Stocznia - Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding, Inc.

*TESS 45 BOX – skrót jednego z najlepiej sprzedawanych modeli statków zaprojektowanych w stoczni Tsuneishi (TESS = Tsuneishi Economical Standard Ship). Seria ta wzięła swój początek od zamówienia przez aramatora norweskiego zmodyfikowanego statku typu handymax. W swej pierwotnej wersji obejmowała ona statki o nośności 40,000 DWT, a potem została rozwinięta także na statki o większej nośności. Jednostki charakteryzowały ekonomiczne silniki oraz kadłuby pozwalające osiągać istotne oszczędności paliwa. TESS 45 oznacza statek o nośności 45,000 DWT (w przypadku Norway Pearl jest to 45,474 mt)

BOX oznacza prostopadłościenne (box-shaped) ładownie, pozwalające na przewozy zarówno ładunków masowych jak i drobnicy. Przestrzeń pomiędzy zewnętrznym poszyciem kadłuba (burtą), a poszyciem ładowni, tworzy t.zw. podwójną burtę, wewnątrz której umieszczone są zbiorniki balastowe – tzw. side tanki).

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.