Obiekt na Martwej Wiśle w Gdańsku, położony równolegle do Trasy Sucharskiego ma ponad sto lat i przejechały po nim tysiące pociągów zmierzających do portu. Zostanie zastąpiony przez nowoczesną konstrukcję stawianą przez PKP.
Harmonogram prac przewiduje, że obecny most obrotowy zostanie rozebrany w czwartym kwartale tego roku. Zanim tak się stanie, ruch kolejowy musi zostać przeniesiony na nowy, wyższy o 2,5 metra obiekt. Zwiększy to przepustowość szlaku dla statków, bo stary most od lat 60. jest obrotowy tylko z nazwy, choć fizycznie wciąż jest możliwe obrócenie go tak, żeby mogły pod nim przepłynąć statki bez ograniczeń wysokościowych. Jak dowiedział się reporter Radia Gdańsk w PKP PLK, konstrukcja będzie demontowana stopniowo za pomocą jednostek pływających po Martwej Wiśle. Kolejarze mówią, że nie zamierzają "oszczędzić" mostu obrotowego, bo nie jest on wpisany do rejestru zabytków. - Nowa konstrukcja zapewni przejazd cięższych pociągów, będzie też ułatwiona obsługa towarów, powiedział Karol Jakubowski z Polskich Linii Kolejowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął