Obiekt na Martwej Wiśle w Gdańsku, położony równolegle do Trasy Sucharskiego ma ponad sto lat i przejechały po nim tysiące pociągów zmierzających do portu. Zostanie zastąpiony przez nowoczesną konstrukcję stawianą przez PKP.
Harmonogram prac przewiduje, że obecny most obrotowy zostanie rozebrany w czwartym kwartale tego roku. Zanim tak się stanie, ruch kolejowy musi zostać przeniesiony na nowy, wyższy o 2,5 metra obiekt. Zwiększy to przepustowość szlaku dla statków, bo stary most od lat 60. jest obrotowy tylko z nazwy, choć fizycznie wciąż jest możliwe obrócenie go tak, żeby mogły pod nim przepłynąć statki bez ograniczeń wysokościowych. Jak dowiedział się reporter Radia Gdańsk w PKP PLK, konstrukcja będzie demontowana stopniowo za pomocą jednostek pływających po Martwej Wiśle. Kolejarze mówią, że nie zamierzają "oszczędzić" mostu obrotowego, bo nie jest on wpisany do rejestru zabytków. - Nowa konstrukcja zapewni przejazd cięższych pociągów, będzie też ułatwiona obsługa towarów, powiedział Karol Jakubowski z Polskich Linii Kolejowych.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów