jk
Warto zwrócić uwagę, że poziom bezpieczeństwa dostaw gazu ziemnego ulega systematycznej poprawie. Wynika to m. in. z wzrostu płynności polskiego rynku gazu, zakończenia kolejnych inwestycji dywersyfikacyjnych (przede wszystkim terminalu LNG w Świnoujściu) oraz rozbudowy pojemności magazynowych. Opracowany w ME dokument zakłada również, że w kolejnych latach poziom bezpieczeństwa będzie dalej wzrastał, dzięki realizacji planów rozbudowy systemu przesyłowego, a przede wszystkim intensyfikacji prac nad projektem Baltic Pipe, łączącym norweskie złoża z polskim systemem przesyłowym.
Do poprawy bezpieczeństwa dostaw przyczyniają się również zmiany wprowadzone do ustawy o zapasach w 2016 r. Obecnie obowiązek utrzymywania zapasów obowiązkowych gazu ziemnego spoczywa solidarnie na wszystkich importerach gazu ziemnego do Polski, co pozwoli na odbudowę obniżanego w ostatnich latach stanu zapasów obowiązkowych.
Wyzwaniem i potencjalnym ryzykiem dla bezpieczeństwa dostaw gazu ziemnego pozostaje:
Sprawozdanie z wyników monitorowania bezpieczeństwa dostaw paliw gazowych przygotowywane co roku przez Ministerstwo Energii. Jest to kompleksowa analiza krajowego sektora gazowego pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego Polski.
Na Ukrainę wróciły regularne połączenia feederowe
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore