• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Debata o losach PŻB wyzwoliła tylko więcej obaw

Partnerzy portalu

Liczyliśmy na to, że wczorajsza debata sejmowa dotycząca przyszłości Polskiej Żeglugi Bałtyckiej uspokoi nas - przyznał poseł SLD Stanisław Wziątek. - Już wcześniej przecież minister Skarbu Państwa sugerował, że w związku z licznymi protestami pracowników spółki, samorządowców, polityków jeszcze raz rozważy sprawę. Tymczasem w czwartkowym wystąpieniu, żenującym zresztą, wiceminister Zdzisław Gawlik stwierdził, że prywatyzacja PŻB jest jedynym i najlepszym rozwiązaniem.

Nie chciał wysłuchać żadnych argumentów. Poseł nie krył oburzenia.

- Arogancję, butę i ignorancję wiceministra trudno opisać - stwierdził. - Wystąpił wręcz w roli prokuratora, zaczął oskarżać zarządy PŻB, pracowników. Zupełnie zapomniał, że to były inne czasy. W tej chwili spółka zarabia, zakupiła nowy prom, ma perspektywy. Nie chciał w ogóle słyszeć o jakiejkolwiek konsolidacji naszych podmiotów branży promowej. A przecież chodzi nie tylko o interes tych spółek, miejsca pracy ale i o interes Skarbu Państwa, o naszą pozycję na Bałtyku, o naszą gospodarkę morską.

Poseł zapowiedział, że sprawę PŻB poruszy na spotkaniu parlamentarzystów zachodniopomorskich. Zwróci się w tej kwestii również bezpośrednio do premier Ewy Kopacz.

Postawa Gawlika może rzeczywiście dziwić. Wczoraj przytaczaliśmy bowiem stanowisko ministra resortu, który słowami rzeczniczki zapowiedział, że wróci do kwestii prywatyzacji kołobrzeskiego armatora promowego. Po naszej publikacji mieliśmy sygnały specjalistów branży morskiej. Stwierdzili, iż rzecznik MSP wprowadza w błąd twierdząc, że niemożliwa jest konsolidacja branży promowej. Z grupą PŻM nie. Jednak na poziomie spółek, np. Unity Line, Euroafriki i PŻB - konsolidacja jest możliwa.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.