PMK
23 proc. wzrost w przewiezionych kontenerach pozwolił Cosco pokonać Maersk Line w trzecim kwartale tego roku. Chiński operator przewiózł w tym okresie 5,49 mln TEU, w porównaniu do 5,26 mln duńskiego konkurenta.
Cosco przewiozło 23 proc. więcej kontenerów w trzecim kwartale niż w tym samym okresie w 2016 roku. Wynik Maerska z kolei był o 2,4 proc. niższy, prawdopodobnie przez letni cyberatak, który wyłączył systemy firmy na 12 dni.
Cosco odnotowało zysk 288 mln dolarów w pierwszej połowie tego roku, dzięki poprawieniu się sytuacji na rynku oraz oszczędnościach płynących z niedawnego połączenia spółki z CSCL.
To sporo lepiej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, gdy koncern zanotował stratę ponad miliarda dolarów.
Statkami Cosco przetransportowano także 54 proc. mniej towarów niż rok temu. Wiąże się to, ze wzrostem indeksu CCFI (+11,7 proc.), który bada stawki frachtu kontenerowego z Chin do światowych portów.
To dobra wiadomość dla koncernu, który w zeszłym roku zanotował stratę aż 1,44 mld dolarów. Cosco, podobnie jak inni armatorzy, musieli się zmagać z niskimi cenami frachtu, w szczególności na najważniejszym szlaku z Azji do Europy.
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin
RWE i Port Karlshamn razem dla rozwoju bałtyckiej energetyki wiatrowej
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję