• <

CMA chce zapobiec kolejnemu monopolowi po przejęciu MyFerryLink

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski CMA chce zapobiec kolejnemu monopolowi po przejęciu MyFerryLink
CMA chce zapobiec kolejnemu monopolowi po przejęciu MyFerryLink - GospodarkaMorska.pl

Eurotunnel został poinformowany przez brytyjski urząd antymonopolowy (CMA), że będzie on przyglądał się każdemu uczestnikowi przetargu o MyFerryLink.

Eurotunnel postanowił nie kwestionować decyzji wydanej przez władze Wielkiej Brytanii o zakazie prowadzenia działalności za pośrednictwem MyFerryLink. Brytyjski urząd antymonopolowy szacuje, że w sytuacji prowadzenia przez Eurotunnel działalności promowej i kolejowej tworzy on monopol z ponad 50-cio procentowym udziałem w rynku.

Rzecznik Eurotunnelu, John Keefe podkreśla, że firma chce sprzedać MFL. CMA pozostaje przy stanowisku, iż musi upewnić się, że nowy właściciel nie zajmie ponownie pozycji monopolisty.

Robin Wilkins, kierownik w MFL uważa, że MyFerryLink nie ma specjalnych preferencji co do nowego właściciela a także chętnie zwiąże się z inwestorem spoza branży.

Skład załogi MFL w dużej mierze tworzą byli pracownicy upadłego SeaFrance. MFL przejął również po SeaFrance trzy statki. Konkurencji MyFerryLink od dawana zwracały uwagę na udział w rynku, który posiada Eurotunnel.

SOLID PORT_790_140_2024
Źródło:
promy24.com
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.