PMK
15 listopada odbyła się ceremonia chrztu najnowszego wycieczkowca Royal Caribbean International – Symphony of the Seas. Wkrótce na pokładzie luksusowej jednostki pojawią się pierwsi pasażerowie. Jest na co czekać.
Jednostka powstawała przez 36 miesięcy, a w jej budowę zaangażowanych było aż 4 700 osób. Symphony of the Seas ma 362 m długości, 66 m szerokości, 70 m wysokości, 9 m zanurzenia oraz 228 081 GT. Jego budowa rozpoczęła się w październiku 2015 r. To czwarty statek klasy Oasis operatora Royal Caribbean. Siostrzana jednostka – Harmony of the Seas, została zwodowana w 2016 r. Jest jednak trochę mniejsza – ma 226 900 GT.
Symphony of the Seas pływa pod bahamską banderą. Na pokład wycieczkowiec zabiera 5 402 pasażerów oraz 2 115-osobową załogę. Znajdują się na nim 18 pokładów oraz 2 394 kabiny.
Na pokładzie statku pasażerowie z pewnością nie będą się nudzić. Przygotowano dla nich wiele atrakcji. To m.in. siedem wyjątkowych stref rozrywki i 10-piętrowa zjeżdżalnia na morzu. Dodatkowo: aqua park dla dzieci, zakręcone zjeżdżalnie wodne, Bionic Bar, w którym barman jest robotem, symulator dla fanów surfingu, olbrzymie ścianki wspinaczkowe, kolejka tyrolska, lodowisko, boisko do koszykówki, tematyczne restauracje m.in. Chops Grill, Izumi Hibachi & Sushi, 4 baseny i 10 jacuzzi, spa, centrum fitness, kino 3D, kasyno, w tym pokój VIP, Costal Kitchen dla gości apartamentów, Boardwalk z uwielbianymi przez wszystkich zabawami festynowymi, m.in karuzelą, Central Park, w którym można odpocząć na świeżym powietrzu pośród tropikalnej roślinności, escape room oraz Aquatheater.
Koszt budowy wycieczkowca to 1,2 biliona euro.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny