• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Budimex rozbuduje Nabrzeże Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk

pc

19.04.2018 15:41 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Budimex rozbuduje Nabrzeże Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk

Partnerzy portalu

Budimex rozbuduje Nabrzeże Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk - GospodarkaMorska.pl

Oferta Budimeksu wybrana przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę Nabrzeża Dworzec Drzewny. Jej wartość to 153,7 mln zł netto. Prace mają rozpocząć się nie później niż 30 dni od daty zawarcia umowy.

– Dworzec Drzewny jest nabrzeżem, którego od wielu lat nie eksploatowano. Przez takie zaniedbania popadł w ruinę i stracił wszelkie możliwości przeładunkowe. Chcemy go rozbudować, by znów tętnił życiem portowym. Zakładamy, że będzie to nabrzeże uniwersalne. Obecnie ma konstrukcję skarpową, co należy zmienić – powiedział Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Budimex zadeklarował, że prace zakończa się w ciągu 96 tygodni od daty zawarcia umowy. Wykonawca przeprowadzi m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne, czerpalne i umacniające dno, prace sanitarne oraz drogowo-kolejowe. Łącznie rozbudowane zostanie około 1 220 metrów nabrzeża.

– Powstanie nowa ścianka szczelna, nowe linie odbojowe i cumownicze. Dzięki temu przy Dworcu Drzewnym będą obsługiwane największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego – o zanurzeniu do 10,6 metrów – tłumaczył Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury.

Modernizacja nabrzeża Dworzec Drzewny jest jednym z zadań w projekcie obejmującym przebudowę toru wodnego. Projekt jest w 85% dofinansowany z instrumentu CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę). Oprócz niego, dzięki unijnym środkom prace obejmą także pogłębienie toru wodnego i modernizację Nabrzeża Oliwskiego, Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew oraz Zbożowego, wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Łącznie to ok. 5 km odnowionej infrastruktury.

Projekty finansowane z instrumentu CEF zakończą się do 2020 roku włącznie. Do tego czasu inwestycje w Porcie Gdańsk będą kosztować ok. miliarda złotych.

W 2017 r. Budimex osiągnął 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów. Jego strategiczny inwestor to hiszpańska firma Ferrovial. Spółka od 1995 r. jest notowana na warszawskiej giełdzie.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.