pc
Oferta Budimeksu wybrana przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę Nabrzeża Dworzec Drzewny. Jej wartość to 153,7 mln zł netto. Prace mają rozpocząć się nie później niż 30 dni od daty zawarcia umowy.
– Dworzec Drzewny jest nabrzeżem, którego od wielu lat nie eksploatowano. Przez takie zaniedbania popadł w ruinę i stracił wszelkie możliwości przeładunkowe. Chcemy go rozbudować, by znów tętnił życiem portowym. Zakładamy, że będzie to nabrzeże uniwersalne. Obecnie ma konstrukcję skarpową, co należy zmienić – powiedział Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Budimex zadeklarował, że prace zakończa się w ciągu 96 tygodni od daty zawarcia umowy. Wykonawca przeprowadzi m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne, czerpalne i umacniające dno, prace sanitarne oraz drogowo-kolejowe. Łącznie rozbudowane zostanie około 1 220 metrów nabrzeża.
– Powstanie nowa ścianka szczelna, nowe linie odbojowe i cumownicze. Dzięki temu przy Dworcu Drzewnym będą obsługiwane największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego – o zanurzeniu do 10,6 metrów – tłumaczył Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury.
Modernizacja nabrzeża Dworzec Drzewny jest jednym z zadań w projekcie obejmującym przebudowę toru wodnego. Projekt jest w 85% dofinansowany z instrumentu CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę). Oprócz niego, dzięki unijnym środkom prace obejmą także pogłębienie toru wodnego i modernizację Nabrzeża Oliwskiego, Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew oraz Zbożowego, wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Łącznie to ok. 5 km odnowionej infrastruktury.
Projekty finansowane z instrumentu CEF zakończą się do 2020 roku włącznie. Do tego czasu inwestycje w Porcie Gdańsk będą kosztować ok. miliarda złotych.
W 2017 r. Budimex osiągnął 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów. Jego strategiczny inwestor to hiszpańska firma Ferrovial. Spółka od 1995 r. jest notowana na warszawskiej giełdzie.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?