PMK
W wieczornych godzinach 8 października najnowszy wycieczkowiec AIDA Cruises, AIDAnova, opuścił stocznię Meyer Werft w Papenburgu i wyruszył w swój pierwszy rejs do holenderskiego Eemshaven.
Na pełne morze jednostka wypłynęła rzeką Ems, przekraczając bramę dokową w Papenburgu i most Friesen. 180 tys. tonowy statek powinieć zawinąć do Eemshaven 10 października. Tam zostaną przeprowadzone ostateczne prace wykończeniowe i próby morskie.
W swój dziewiczy rejs AIDAnova wyruszy w grudniu 2018 roku w kierunku Wysp Kanaryjskich. Najpierw jednak jednostka zawinie do Hamburga po pasażerów. Tych na jednostce zmieści się maksymalnie 6600.
IDAnova budowana jest głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary, apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatnym oranżerią (ogród zimowy).
Będzie to pierwszy wycieczkowiec napędzany paliwem LNG. - Dzięki koncepcji „Green Cruising”, AIDA Cruises będzie pierwszą firmą żeglugową na świecie, zdolną do obsługi nowej generacji statków przy użyciu 100% LNG – poinformował armator.
AIDA Cruises zamówiła statek latem 2015 r. w ramach umowy dotyczącej budowy dwóch statków wycieczkowych nowej generacji.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI