pc
Za 442,8 mln zł firma Impresa Pizzarotti zaprojektuje i zbuduje fragment obwodnicy Łomży z mostem na rzece Narew w ramach budowy S61 Via Baltica - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Umowa z tą firmą będzie podpisana być może jeszcze w grudniu - powiedział w środę PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
To ostatni rozstrzygnięty przetarg na odcinku Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej (mazowieckie) do Szczuczyna (podlaskie).
Najważniejszy - jak mówią drogowcy - fragment łomżyńskiej obwodnicy wraz z mostem na Narwi powstanie w ramach realizacji odcinka: Łomża Zachód do węzła Kolno. W przetargu na to zadanie startowało 11 firm i konsorcjów. Oferta firmy Impresa Pizzarotti była najtańsza i stanowi 46 proc. ceny zamawiającego - podała GDDKiA. Najdroższa oferta opiewała na 711,7 mln zł.
Odcinek Łomża Zachód - węzeł Kolno to prawie 13 km drogi ekspresowej z nawierzchni w technologii betonu cementowego. Mają powstać 4 mosty, w tym ten na Narwi o długości ponad 1,2 tys. metrów, 16 wiaduktów. Wybrany wykonawca będzie miał na projekt i budowę około dwa i pół roku.
GDDKiA przypomina, że obwodnicę Łomży będą stanowić dwa zadania: Łomża-Zachód - węzeł Kolno (13 km) i Łomża Południe - Łomża-Zachód (prawie 7,2 km).
Rafał Malinowski przypomniał, że w ramach Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna trwają prace projektowe na dwóch odcinkach: od węzła Kolno do węzła Stawiski oraz od węzła Stawiski do Szczuczyna (łącznie 34 km trasy). Umowy z firmami podpisano w październiku w Łomży z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka.
Jak przypominała ostatnio GDDKiA w Białymstoku, obecnie - w ramach Via Baltica - trwa budowa 13-km obwodnicy Suwałk, 24-km odcinka od tej obwodnicy do granicy z Litwą w Budzisku oraz budowa tzw. drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna (6 km). Budowa tych prawie 44 km trasy S61 będzie kosztować 974 mln zł. Plany zakładają, że obwodnica Suwałk będzie gotowa w drugim kwartale 2019 r., odcinek Suwałki-Budzisko w trzecim kwartale 2020 r., a druga jezdnia szczuczyńskiej obwodnicy - w pierwszym kwartale 2019 r.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu