ew
Brittany Ferries już od 40 lat obsługuje połączenia pomiędzy Plymouth oraz Santander. Przewoźnik zdecydował się w związku z tym na małe podsumowanie.
Celebracja okrągłej rocznicy istnienia popularnego połączenia pomiędzy Wielką Brytanią a Hiszpanią odbywa się w tym tygodniu. Armator zaczął obsługiwać tę linię w 1978 r. Jej sukces pozwolił na dynamiczny rozwój połączeń z Hiszpanią. Dzięki temu z czasem ruszyły dodatkowe trasy pomiędzy tymi dwoma krajami. Pojawiły się kolejne porty: Portsmouth, Bilbao (od 2011 r.) i Poole (od 2016 – połączenie towarowe).
Przez 40 lat promy Brittany Ferries zawinęły do hiszpańskich portów 4 tysięcy razy, a z połączeń tych skorzystało 5,5 miliona pasażerów. Przewiezionych zostało 1,5 miliona pojazdów osobowych, kamperów oraz rowerów. Imponująco wyglądają osiągane przez przewoźnika wzrosty na tych trasach. Tylko w ciągu ostatniej dekady liczba pasażerów zwiększyła się tu o 79 procent – ze 183 578 w 2008 r. do 328 680 w 2017 r.
„Od nieśmiałych początków w 1973 r. Brittany Ferries zaczęło rosnąć szybko, oferując serwis łączący cztery kraje” - powiedział Christophe Mathieu z Brittany Ferries. „Dziś letnie połączenia z Hiszpanią zaliczają się do naszych najpopularniejszych przepraw” - dodał dyrektor firmy, zwracając uwagę, że coraz więcej osób docenia możliwość podróżowania do Hiszpanii innym środkiem niż samolot, bo w wielu przypadkach oznacza to pełną swobodę w odkrywaniu tego kraju.
To nie koniec rozwoju połączeń oferowanych przez Brittany Ferries do Hiszpanii. Na początku tego roku firma zapowiedziała inaugurację bezpośrednich połączeń do tego kraju z Irlandii.
Rezerwacji na połączenia oferowane przez Brittany Ferries, w tym również te pomiędzy Wielką Brytanią a Hiszpanią, można oczywiście dokonywać za pośrednictwem serwisu PromySkat.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny