Markos, polska firma ze Słupska, wybudowała dwie szybkie łodzie motorowe (RIB) na zlecenie New Madera RIBs BV. Jednostki będą służyły do transportu personelu obsługującego platformy wiertnicze.
Polskie motorówki odznaczają się długością 11,5 metra, szerokością 3,45 metra oraz prędkością 35 węzłów.
- Największym rynkiem zbytu na produkowane przez nas łodzie turystyczne jest rynek holenderski i niemiecki. Ze specyfiki żeglugowej Holandii wynikają parametry tych łodzi. Do żeglugi po kanałach najchętniej wybierane są nasze łodzie o długościach 5,5-7,2 m z silnikiem stacjonarnym o mocy 11-40 kM, oferujemy również napęd elektryczny. Łodzie te mogą przewozić od 2 do 16 pasażerów. Są dostępne w pełnej gamie kolorystycznej. Na życzenie klientów łodzie te są dodatkowo wyposażane – mówi Adam Studzieniecki, dyrektor produkcji w Markosie.
Firma Markos to producent wyrobów kompozytowych, firma z ponad 20-letnią tradycją i kilkuset osobową załogą. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w technologii próżniowej infuzji żywicy, a także procesach laminowania ręcznego oraz w procesach form zamkniętych (RTM). Markos posiada uznanie wiodących towarzystw klasyfikacyjnych w zakresie budowy łodzi ratunkowych, ratowniczych i technicznych.
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim