Markos, polska firma ze Słupska, wybudowała dwie szybkie łodzie motorowe (RIB) na zlecenie New Madera RIBs BV. Jednostki będą służyły do transportu personelu obsługującego platformy wiertnicze.
Polskie motorówki odznaczają się długością 11,5 metra, szerokością 3,45 metra oraz prędkością 35 węzłów.
- Największym rynkiem zbytu na produkowane przez nas łodzie turystyczne jest rynek holenderski i niemiecki. Ze specyfiki żeglugowej Holandii wynikają parametry tych łodzi. Do żeglugi po kanałach najchętniej wybierane są nasze łodzie o długościach 5,5-7,2 m z silnikiem stacjonarnym o mocy 11-40 kM, oferujemy również napęd elektryczny. Łodzie te mogą przewozić od 2 do 16 pasażerów. Są dostępne w pełnej gamie kolorystycznej. Na życzenie klientów łodzie te są dodatkowo wyposażane – mówi Adam Studzieniecki, dyrektor produkcji w Markosie.
Firma Markos to producent wyrobów kompozytowych, firma z ponad 20-letnią tradycją i kilkuset osobową załogą. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w technologii próżniowej infuzji żywicy, a także procesach laminowania ręcznego oraz w procesach form zamkniętych (RTM). Markos posiada uznanie wiodących towarzystw klasyfikacyjnych w zakresie budowy łodzi ratunkowych, ratowniczych i technicznych.
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"